KELEBIHAN SOLAT TERAWIH.. WAJIB BACA


1. Kelebihan Solat Tarawih Malam Pertama
Diampuni dosa orang-orang yang beriman sebagaimana keadaannya baru dilahirkan.

2. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua
Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.

3. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga
Para malaikat di bawah ‘Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.

4. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempat
Orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih akan memperolehi pahala sebagaimana pahala yang diperolehi oleh orang-orang yang membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.

5. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelima
Allah SWT akan mengurniakan pahala seumpama pahala orang-orang yang mengerjakan sembahyang di Masjidil Haram, Masjidil Madinah dan Masjidil Aqsa.

6. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenam
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seumpama pahala malaikat-malaikat yang bertawaf di Baitul Makmur serta setiap batu dan tanah berdoa untuk keampunan orang-orang yang mengerjakan tarawih malam itu.

7. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuh
Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa a.s serta menolong Nabi itu menentang musuhnya Fir’aun dan Hamman.

8. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapan
Allah S.W.T mengurniakan pahala orang yang bersolat tarawih sebagaimana pahala yang dikurniakan kepada Nabi Ibrahim a.s.

9. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hamba-Nya seperti Nabi Muhammad s.a.w.

10. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesepuluh
Allah SWT mengurniakan kepadanya kebaikan dunia dan akhirat.

11. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesebelas
Ia meninggal dunia di dalam keadaan bersih dari dosa seperti baru dilahirkan.

12. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduabelas
Ia akan dibangkitkan pada hari kiamat dengan muka yang bercahaya-cahaya.

13. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigabelas
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman sentosa dari sebarang kejahatan dan keburukan.

14. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keempatbelas
Malaikat-malaikat akan datang menyaksikan mereka bersolat Tarawih serta Allah S.W.T. tidak akan menyesatkan mereka.

15. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelimabelas
Semua malaikat yang memikul ‘Arasy dan Kursi akan berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.

16. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keenambelas
Allah S.W.T. menuliskan baginya dari kalangan mereka yang terlepas dari api neraka dan dimasukkan ke dalam syurga.

17. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketujuhbelas
Allah S.W.T menuliskan baginya pahala pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.

18. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kelapanbelas
Malaikat akan menyeru: Wahai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha denganmu dan dengan kedua ibu bapamu (yang masih hidup atau yang sudah mati).

19. Kelebihan Solat Tarawih Malam Kesembilanbelas
Allah S.W.T akan meninggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.

20. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh
Allah S.W.T mengurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan orang-orang soleh.

21. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh satu
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah mahligai di dalam syurga yang diperbuat dari cahaya.

22. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh dua
Ia akan datang pada hari kiamat di dalam keadaan aman dari sebarang huru-hara pada hari tersebut.

23. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tiga
Allah S.W.T akan membina untuknya sebuah bandar di dalam syurga daripada cahaya.

24. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh empat
Allah S.W.T akan membuka peluang untuk dua puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

25. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lima
Allah S.W.T akan mengangkat seksa kubur darinya.

26. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh enam
Allah S.W.T akan mengurniakan pahala empat puluh tahun ibadat bagi orang-orang yang mengerjakan solat Tarawih pada malam tersebut.

27. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh tujuh
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya kemudahan untuk melintasi titian sirat sepantas kilat.

28. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh lapan
Allah S.W.T akan menaikkan kedudukannya seribu darjat di akhirat.

29. Kelebihan Solat Tarawih Malam Keduapuluh sembilan
Allah S.W.T akan mengurniakan kepadanya pahala seribu haji yang mabrur.

30. Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketigapuluh
Allah S.W.T akan memberi penghormatan kepada orang yang bertarawih pada malam terakhir dengan firman-Nya (yang bermaksud): Wahai hambaku!, makanlah segala jenis buah-buahan yang Engkau ingini untuk dimakan di dalam syurga dan mandilah kamu di dalam sungai yang bernama salsabil serta minumlah air dari telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad s.a.w. yang bernama Al-Kautsar.

SAGA FLX 1.6


Get fuel efficient with the new Proton Saga FLX! 

Click THis LInk

PROTON is now giving you the option of getting more mileage for your Ringgit! PROTON has launched the Proton Saga FLX that uses Continuous Variable Transmission (CVT), commonly found in luxury cars.

Utilising an advance belt system that transforms torque to power, the Saga FLX gives you a smoother drive, removing the jerks of traditional autogear transmission systems. This “stepless” gear tansition improves drivability and responsiveness of the car, the smooth transition of the car between gears helping the car perform more efficiently, saving fuel.

Designed to give consumers better drive satisfaction and safety confidence, the Proton Saga FLX also comes with Anti-lock Braking System (ABS) and Electronic Brake-force Distribution (EBD), along with driver and passenger side air-bags.

Check out the latest Proton Saga FLX ‘coz its even better! For more details, visit your closest PROTON Edar showroom or visit:
www.epicsaga.com.my



EASON CHAN CONCERT IN KUALA LUMPUR

Tags

Tune Talk is calling for all Eason’s biggest fans!

Tune Talk is jointly presenting Eason Chan, all the way from Hong Kong, to rock your night out with a fantabulous DUO concert in Stadium Merdeka this August!

Tune Talk subscribers enjoy up to 20% discount on their concert tickets for DUO on 6th August 2011!

XPLAY PARTY : ROCKING THEM

Tags

A whole new level of rocking!

 cLIcK HERE to join Them

 pROJECT pISTOL

Do NOT miss out the chance to be in the midst of this massive XPLAY party that is about to happen this Saturday (30th July 2011) ! Circle that calendar date to party with Funky Kopral, Estranged, Project Pistol, Wicked Aura, Matt Alfords & MC Vibe!! Free passes, but you’ve got to head over to Xpax Facebook Fan Page to find out more.

Don’t be a glum, if you miss the fun!!

 Funky Kopral

See u all there......

KUIH RAYA 2011

nak yang mane satu nieee... confiusss....

 Ais Krim Strawberry

 
Africa mambo

Almond London

Triple Choc

Nak ordek klik this link.... Order Biskut


KEK LAPIS SARAWAK ANATA AQUA


nak order..klik this link...







BIOMETRIK @ DAKWAT






Bagaimana Sistem Biometrik boleh dimanipulasi?
SPR KATA.......

Sistem biometrik Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) yang akan digunakan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) untuk pengesahan pengundi pada pilihan raya umum akan datang kebal daripada manipulasi dan tidak boleh ditembusi kepada penyalahgunaan oleh pihak berkepentingan untuk menipu ketika pilihan raya.

Ini kerana sistem simpanan data warga negara yang dikendalikan oleh JPN adalah ‘kalis manipulasi’ dan mempunyai data lengkap setiap individu yang mempunyai Mykad tulen.

HARAKAH KATA.....

"Sistem biometrik hanya diketahui oleh pegawai dan tidak diketahui oleh rakyat dan petugas. Ini menyebabkan ia tidak telus kerana masalah sebenar pengundian adalah apabila ia tidak telus," kata Dr Dzulkefli Ahmad, anggota Parlimen Kuala Selangor.

Beliau yakin, sebagaimana pembelian dakwat sebelum ini, projek 'biometrik' akan tinggal cadangan sahaja.

"Jika ia hendak dilaksanakan juga, kerajaan akan hadapi masalah belanja yang besar, latihan, keyakinan rakyat dan sebagainya," kata beliau.

Sehubungan itu, beliau mencadangkan kepada kerajaan agar isu ini diselesaikan dengan cara yang semudah mungkin.

"Mengapa takut sangat dengan penggunaan dakwat kekal sedangkan ia terbukti berjaya di negara yang paling lama demokrasinya di dunia sebelah sini iaitu India.

"Cara ini mudah dan telus kepada rakyat kerana isu sebenar adalah ketelusan. Guna biometrik hanya akan dapat ditentusahkan oleh pegawai bertugas sahaja berbanding dakwat kekal yang boleh disaksi oleh semua yang berada dalam tempat mengundi," kata beliau lagi.

TIKET MALAYSIA VS SINGAPORE

Tags
 

Nak tengok Malaysia lawan Singapore.... beli jek online...
*sumber mudah.my

booking online di sini dgn harga cuma rm35(harga normal rm50)..
tiket akan di hantar ke kediaman anda selewatnya rabu ini.. Hanya 4 tiket sahaja dibenarkan utk seorg pembeli.. Booking sekarang,kerana booking dan pembayaran hanya boleh dibuat sehingga rabu ini.. Dan tiket adalah terhad.. Emailkan butiran nama,alamat dan jumlah tiket yg diingini ke email didiecrazee@gmail.com.. Butiran pembayaran akan di emailkn kepada anda serta merta.. Terima kasih.
 Singapore 5-3 Malaysia

MALAYSIA VS ARSENAL 2011

Tags
walaupon kalah 4-0...tahniah kepada pemain malaysia..... anda dah wat yang terbaik..... thumb down keada rakyat malaysia yang pakai jrsi arsenal..... BOOOOOOOBBOOOOOO....

 

BERSIH : MATI BETUL-BETUL ATAU LAKONAN?

*sumber papa gomo..

.......korang tentukan.....betul atau sekadar lakonan....


 
@


Blogg KONSPIRASI Pakatan Pembangkang
*sumber papa gomo...
Sejurus sampai di Hospital Suhardi Mohd telah bangkit dari lakonan pengsannya dan bertindak cuba keluar dari Hospital namun telah di tahan oleh pihak Hospital dan Polis. Dan waktu ini lah segala galanya terbongkar.

Suhardi Mohd sebenarnya telah diarahkan bersembunyi oleh kepimpinan Pakatan Pembangkang bagi memberi peluang kepada media mereka memainkan isu Kematian yang kebetulan pada 9 Julai lalu seorang lelaki benar benar telah meninggal dunia disekitar KLCC.

Maka sebab itulah pada sebelah petang membawa ke semalam tak putus putus mereka Media pakatan Pembangkang memainkan Gambar Suhardi Mohd dengan pelbagai cerita. Video Suhardi Mohd yang pura pura mati disebarkan diseluruh medium sama ada Blogg, Facebook dan lain lain lagi.

Pada Mereka Pakatan Pembangkang Ianya Membawa Keuntungan Dalam Lakonan Palsu Kematian Suhardi Mohd ini.

Suhardi Mohd kini sedang diancam nyawa nya kerana bertindak bercerita bahawa beliau sengaja melakonkan watak mati tersebut. Suhardi Mohd yang kini masih menetap di Bangi difahamkan juga telah memberikan kerjasama kepada pihak Polis.

Oleh sebab itu lewat malam tadi berderet deret Blogg Blogg dan media Pakatan pembangkang mengeluarkan Artikel Ralat yang menyatakan bahawa gambar Suhardi Mohd bukanlah Gambar Arwah Baharudin yang sebenarnya meninggal dunia.

MODRIC - BAKAL PEMAIN IMPORT TERENGGANU.

Tags



*JUST KIDDING...

BERSIH YANG KOTOR


*pic nie aku ambik kt Tranung kite online...
tak tahu ler btol atau tak...
kalau btol..rugi aku tk pegi...dpt Rm100 tu...
Syok r org Pulau Pinang....
Korang rase btol ker??? atau de sabotaj???
pkir-pkir dan renung2 kan....

KONSERT ROCK THE YOUTH!!!

Free entrance!!, 
ROCK THE YOUTH merupakan inisiatif Bahagian Pembangunan Belia, Majlis Sukan Negeri Selangor atau Gen-S dengan kerjasama Komuniti Frinjan sempena Hari Belia Antarabangsa.
Objektif utama festival ini adalah untuk menarik anak muda untuk berhibur sambil memupuk kesedaran terhadap isu-isu sosial dan politik melalui program persembahan, bengkel, forum dan gerai-gerai NGO di Pesta NGO.
Disamping mempromosikan pendaftaran pengundi dan kepentingan untuk mengundi kepada anak muda.


Program Rock The Youth
Bazar jualan (fesyen, buku, NGO, makanan dll)
Konsert muzik
Forum tentang isu-isu sosial, politik dan anak muda
Bengkel oleh NGO
Tayangan filem berkaitan isu-isu anak muda dan masyarakat
Pendaftaran pengundi
23 Julai 2011
Location: Kompleks 3K, Subang Jaya
Time: ‎10:00AM Saturday, July 23rd



Schedule
1345 Once Upon A Time There Was A Sausage Named Bob
1400 Keladak
1415 The Fridays
1430 Seconds To Collide
1445 Goodbye 20th Century!
1500 Wani Ardy
1515 Orkes Rakyat Tertindas
1530 Instake
1545 Beeha
1600 Partimelovers
1615 Amirah Ali
1630 ASAR
1700 Maharajah Commision
1715 Diandra Arjunaidi
1730 Ben’s Bitches
1745 Society
1800 Massacre Conspiracy
1830 Harmacy
1900 MAGHRIB
2000 Akta Angkasa
2030 Space Gambus Experiment
2100 Nik Nazmi
2110 Liyana Fizi
2140 Couple
2200 An Honest Mistake
2230 Khottal
2300 Tilu
2330 Monoloque

INCUBUS VS ROSEVELT


Vote for our very own local band, Rosevelt to open for Incubus this coming July 23rd

 

3 Very Simple Steps to vote for Rosevelt:

1. Click on Sharing Link.

2. Click on ALLOW when Facebook prompts you to install the Incubus Opening Band Search App.

3. Look for Rosevelt’s Song of June Video and click VOTE


Yeap! Is that easy! Share it with your friends now.


“We’re really big fans of Incubus. A lot of our music making are influence by them. Especially when it comes to guitar. Mike Einziger is amazing” – Joshua Desmond, Rosevelt.

“It’ll definitely be a dream come true for us if we get to open for them.” – Bryan Chin. Rosevelt

“We gonna go all out, to rock out.” – Nick Davis, Rosevelt



DAVID ARCHULETA LIVE IN KUALA LUMPUR.


MAD Deal of the Day: LIMITED Discounted Tickets to David Archuleta's 2011 Asia Tour Concert at Stadium Negara on 26 July 2011 from as low as RM60 + David Archuleta's CD from Sony Music.

You've followed him on TV, now it is time to catch him live!

Get a 'crush' on him at his concert in 2 weeks time! Grab this limited discounted tickets and his album and you'll be humming to his tune in no time.



Tell your friends about this deal and be rewarded with every purchase they make through your link.


BERANI @ BODOH..

tembak-tembak...





AKU BUKAN BOHSIA!!!!

Tags
layan jek..uuu

 
Cik adik datanglah kemari
 Abang nak bawak kau
bersiar-siar makan angin
 Kemana bang(hei)
adik ikut(hei) 
Janji abang belanja jangan kedekut
 Hey adik jangan kau melebih
 Abang baru dapat gaji
takkan kau nak sapu habis
 Oi abang, jangan salah sangka
 Aku bukan bohsia,
bukan bohsia,bukan bohsia...
 Apahal hidup sampai begini beb
 Tak hiraukan mak bapak
lu orang pergi beb..
 Takpe bang, kite besar(tut..)
 Abang jangan risau 
hidup kite dah terancam(oi oi..)
 (hoo..)
Adik muka manis
tapi jangan jadi baik.. 
nanti  orang  kate kelakuan tidak baik
..Alarr takper, kita dah biasa..
 tak kisah, taknak kisah pun "I" dah tak kuasa
..A'ey tak patut, tak patut.. 
Dia goyang punggung gua lemah lutut.. 
Bila diri mereka dilupakan seketika
walaupunhidup di alam nyata hanya sementara(ohh..)
 Jadi macam mana suka tak apa yang dilihat..
 Bukan gua tak suka beb, tapi takut kena jerat..
 Lagipun muka lu gila banyak bertahi lalat..
 Umur lu gua tak tahu tak pasal kena sebat(hooo..)C/O

TIKET MALAYSIA VS LIVERPOOL UNTUK DIJUAL

Tags

*cepat-cepat... peminat liverpool @ peminat bola....
* nak beli tiket nie..klik link nie.. MALAYSIA VS LIVERPOOL



* TIKET MALAYSIA VS CHELSEA... KLIK DI SINI

SHARE GRAPE VINE SEKARANG...









tak rugi join churp2 nie... just share dpt income.. join sekarng....

PETUA KEMPISKAN PERUT!!!!









pETUA nENEK


Mengempiskan Perut
  1. Jika anda makan nasi jangan disulami dengan air. Ini untuk mengelakkan perut buncit. Sebaiknya minum air dua atau tiga jam selepas makan. 
  2. Selepas bersalin, sesetengah wanita mengalami masalah perut buncit. Cara untuk memulihkannya kembali ialah :
    • Campurkan sedikit kapur makan, lima helai daun sirih, beberapa titik minyak kayu putih dan satu sudu besar air limau nipis.
    • Sapukan ramuan ini pada perut dan pakailah bengkung. Lakukan sehingga nampak perubahannya.
  3. Tanak kelapa hingga menjadi minyak. Setelah sejuk, sapukan pada perut. Biarkan selama 10 minit. Lakukan setiap hari sehingga menampakkan hasilnya.
  4. Didihkan jadam dengan sedikit air asam jawa sehingga pekat. Apabila suam, lumurkan pada perut sebelum memakai bengkung.
  5. Bancuh sedikit asam jawa, segelas air panas dan garam. Embunkannya semalaman. Keesokkan paginya minum air tersebut sebelum membasuh muka.


SITI NURHALIZA DAN SENAPANG PATAH!!!!

cam serius jek...tp msih cute..huuhuh

 nie time umo 18thun kot.. cute jek..uhuhuuu

 call sape tu...Datuk K ea.....

 pasang bodyguard walau dah de M16...

BERSIH 2.0..why?


Permulaan BERSIH

BERSIH dirasmikan pada 23 November 2006 di bangunan Parlimen Malaysia. Perasmian tersebut dihadiri pemimpin parti politik dan wakil NGO, termasuklah Presiden PKR Dr Wan Azizah Wan Ismail, Timbalan Presiden PKR Sivarasa Rasiah, Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng, Ahli Parlimen Seputeh (DAP) Teresa Kok, Naib Presiden PAS Nasharudin Mat Isa, Ketua Pemuda PAS Salahudin Ayub, Setiausaha Agung PSM S. Arutchelvan, Presiden Kongres Kesatuan Sekerja Malaysia (MTUC) Syed Shahir Syed Mohamud, Pengarah Eksekutif WDC Maria Chin Abdullah, dan Pengarah Eksekutif SUARAM Yap Swee Seng.

8 Tuntutan Segera Perhimpunan BERSIH 2.0

1. Bersihkan senarai undi
• Senarai undi harus dibersihkan dengan segera untuk menyingkirkan ‘pengundi hantu’ seperti orang yang telah meninggal.
• Pendaftaran pengundi automatik yang diselarikan dengan senarai Jabatan Pendaftaran Negara boleh menyelesaikan masalah pengundi hantu dalam jangka masa panjang.

2. Mereformasikan undi pos
• SEMUA pengundi seharusnya dibenarkan untuk mengundi melalui undi pos atau mengundi lebih awal sekiranya seseorang individu itu tidak dapat berada di kawasan pengundian semasa hari mengundi.
• Anggota polis dan tentera yang tidak bertugas harus mengundi seperti biasa pada hari mengundi.
• Undi pos mesti dijalankan dengan telus! Agen parti politik harus dibenarkan untuk memantau proses undi pos.

3. Gunakan dakwat kekal
• Penggunaan dakwat kekal boleh mengelakkan seseorang (atau pengundi hantu) daripada mengundi beberapa kali.

4. Masa kempen minima 21 hari
• Masa yang lebih panjang diperlukan untuk calon menyebarkan maklumat, terutamanya di kawasan luar bandar dan pedalaman. Contohnya, pilihanraya negeri Sarawak baru-baru ini diberi masa kempen 10 hari sahaja.
• Pada 1955, ketika era pemerintahan penjajah, pilihanraya mempunyai masa kempen sepanjang 42 hari. Manakala semasa Pilihanraya Umum ke-12 pada 2008, masa kempen 8 hari sahaja.

5. Akses media yang bebas dan adil
• RTM dan Bernama adalah agensi media yang dibiayai oleh kerajaan. Mereka sepatutnya memberi liputan yang seimbang dan adil untuk semua parti yang bertanding.
• Parti politik harus dibenarkan untuk membuat pengiklanan tanpa sebarang diskriminasi dan penapisan.
• Ini adalah mengenai keadilan! Semua media perlu memberikan hak untuk semua parti membalas kepada tuduhan-tuduhan negatif terhadap mereka.

6. Kukuhkan institusi awam
Institusi awam dan kakitangan kerajaan harus tidak berat sebelah dan menegakkan undang-undang dan demokrasi. Institusi awam harus direformasikan supaya bertindak secara bebas, menegakkan undang-undang dan melindungi hak asasi manusia.
Contohnya :
Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) hendaklah memastikan pilihanraya yang bebas dan adil.
Badan Kehakiman harus memelihara kebebasannya dan menegakkan kedaulatan undang-undang tanpa gentar atau memihak.
Peguam Negara perlu bertindak secara tidak berat sebelah dan mengutamakan kepentingan rakyat.
Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia harus bertindak dengan adil dan menghentikan pendakwaan selektif dan penyalahgunaan kuasa.
Polis Di Raja Malaysia perlu bertindak secara profesional dalam melaksanakan tugas dan menegakkan kedaulatan undang-undang.

7. Hentikan rasuah
Rasuah adalah kegiatan mencuri dari rakyat untuk kepentingan peribadi. Rasuah menyebabkan orang kaya bertambah kaya dan golongan miskin semakin miskin.
Pembelian undi harus dihentikan!
Akta Kesalahan Pilihanraya 1954 mesti dikuatkuasakan.

8. Hentikan politik kotor
BERSIH 2.0 menuntut SEMUA parti politik untuk menghentikan politik kotor.
MORE INFO READ HERE
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...