WE ARE ALL HAMZA AL-KHATIB

Tags

We Are All Hamza Al-Khatib!

Tahu dah korang mesti tak kenal dgn budak Syria yg bernamo Hamza Al-Khatib. Dan tahu jugak korang takkan gugel namo budak ni kek internet walaupun kuota dan internet korang laju. Nak buek mcm mano, melayu kan. Ok takpo.

Hamza Al-Khatib adolah seorg budak Syria normal yg berusia 13 tahun. Budak ni tinggal di sebuah kampung di Al-Giza dalam wilayah Dara'a. Pado 29 April 2011, Hamza dan familinya join satu himpunan aman membantah pengepungan tentera Syria di Kota Dara'a. Ini terjadi bertitik tolak dari peristiwa kebangkitan rakyat Syria melawan Bashar Al-Asad pd 15 Mac 2011. Dan dari rentetan itu, Basyar dan tenteranya melakukan pelbagai kezaliman yg amat dasyat kpd rkyt Syria yg tidak berdosa. Tapi bg Basyar, itu belum cukup dasyat lagi. Dio kono buek lobih dasyat lagi utk menakut-nakutkan rakyatnya sehinggalah tarikh 29 April 2011 kito tgk apo yg berlaku kpd budak berumur 13 thn yg bernamo Hamza ini.

Time himpunan aman itu, iaitu himpunan yg disertai Hamza dan familinya, tentera Basyar telah menembak mati rkytnya yg tidak bersenjato secara rawak dan menangkap beratus-ratus yg lain. Dukacita dimaklumkan, budak Hamza ini tertangkap sekali. Selamo sebulan tiado kaba berita drpd Hamza. Kemudian pd 25 Mei 2011, sekujur jasad Hamza telah dihantar kpd familinya dlm keadaan yg amat amat amat mengerikan. Ya Allah, ya Allah, ya Allah, sumpah den tak mampu meneruskan taipan ini tanpo air mato berkaco seperti mulo-mulo den membaco fakta mengenai kisahnya bertahun yg lalu.

Jasad Hamza mempunyai 3 bekas tembakan, 2 di dado dan satu di perut.

Dan kemaluannya di potong!

Cubo kau bayangkan, kaulah Hamza Al-Khatib. Di tembak 3 kali dan dipotong zakar. Mano satu yg mulo-mulo tentera laknat Basyar ini lakukan? Potong zakar dulukah atau tembak 3 kali dulu? Kalau potong zakar dulu, Allah betapa sakitnya budak itu. Dan tidak cukup dgn itu pado mayat Hamza terbukti bhw :

Lehernya patah!

Tempurung lututnya pecah dan hancur!

Dan kepalanya bengkak.

Apo ertinya semuo ini?

Ye budak Hamza yg berusia 13 tahun ini telah disekso dgn begitu dahsyat sekali. Dan Basyar sengajo mempertontonkannya kpd rakyat Syria bhw dio mampu melakukan segala-segalanya asalkan dio trus kekal bertakhta memerintah Syria. Tapi kematian Hamza telah membangkit semangat jihad jutaan pemuda Syria utk menjatuhkan rejim Basyar.

Tapi rejim Basyar masih lagi tak jatuh-jatuh pd tahun 2016. Terima kasih banyaklah kpd Rusia, Iran, Hezbollah dan ISIS. Sepatutnya kito rakyat Malaysia bangkit dan poie bakar kedutaan Rusia dan Iran utk menunjukkan kemarahan kito kpd keduo buah negara ini krn jelas mrk membantu Basyar bukan shj dgn kelengkapan persenjataan. Tetapi jugak membantu dgn anggota tentera masing-masing di bumi Syira dgn maksud mahu mengekalkan Basyar yg zalim ini sbg pemerintah supayo dio boleh terus membunug rakyatnya yg tidak berdosa.

Tapi kito tak sebangang rakyat Iran yg poie bakar kedutaan Arab Saudi di Iran. Krn Nabi Muhammad SAW telah mengajar umatnya jgn membunuh para utusan. Dan maksud utusan di zaman moden ini ialah mrk-mrk disebalik pejabat kedutaan di negara-negara asing.

Apopun, We Are All Hamza Al-Khatib!

**
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...