TIP TULIS COPYWRITING MENGIKUT CHECK LIST

BLogTips
0

POST 1:TIP TULIS COPYWRITING MENGIKUT CHECK LIST
Insyaallah Iklan Anda Akan Lebih Menarik Perhatian.
#1.Headline
#2.Problem
#3.Solution
#4.Testimoni
#5.Call To Action
#6.Jawab keraguan prospek
__
Contoh:
1 #Headline:-
(Target Kepada Siapa Yang Anda Sampaikan)
Bagi saya,iklan ini saya akan tujukan kepada mereka
yang mengalami masalah resdung,saya fokuskan kepada mereka
yang kerap masalah "Gatal-gatal Muka dan Kerap Bersin"
"Kerap Bersin Dan Gatal Dikawasan Muka Dan Hidung Amat Merimaskan,
Menggangu aktiviti seharian saya terutamanya diwaktu pagi"
2 #Problem:- (Masalah Audience)
"Dah lama guna pencuci muka,Dah Telan Pelbagai ubat tetapi masih tidak
sembuh walaupun sudah ikut cara penggunaan yang ketat,duit pun dah banyak habis"
Fokus Nak Bantu mereka
-Jimatkan Masa
-Tidak Perlu mengikut jadual penggunaan
-Menjimatkan Kos
3 #Solution:-
Bagaimana Jika Kami Bantu Anda ?
"BERITA BAIK ia!!!
Tidak Melibatkan Masa Yang Lama,KESAN YANG PANTAS
Tiada Jadual Penggunaan,
Produk Pelbagai Guna Bukan Sahaja Untuk Masalah Resdung"
(Boleh disertakan Penerangan Ringkas Produk)
4 #Testimoni:-
"Sangat Membantu,Dalam 4 hari ni saya pakai pagi dan malam selepas cuci muka,
Jadi pergi kerja saya tak rasa gatal2 dimuka,tak macam sebelum ni,bila silap makan@mengemas,rasa gatal muka miang,
sejak guna #ivmist bila rasa saya terus sapu kemudian gatal,dan miang terus hilang,#TerimaKasih
(Ikut Dalam ScreenShot Whatsapp Dari Pelanggan Yang Beri Testimoni,Jangan Menipu Pelanggan Dengan Testimoni Rekaan)
5 #Call_To_Action:-
Jika Anda Serius Ingin Saya Membantu Anda
WHATSAPP "BenciResdung" KE +601740xxxxx
WHATSAPP "BenciResdung" KE +601740xxxxx
WHATSAPP "BenciResdung" KE +601740xxxxx
6 #Tawaran:-
TAWARAN ISTIMEWA,KAMI EXCITED NAK MEMBANTU 100 Orang Bertuah
Untuk Mendapatkan Sabun Keluaran Terbaru Kami #PERCUMA.
Tags

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)