MASIH ADA YANG PUNYAI HATI YANG BAIK DAN MULIA

Tags

FAITH IN HUMANITY, RESTORED!!
Kisah ini dikongsikan oleh page Oh Media berkenaan seorsng pengguna kenderaan yang tidak mempunyai duit tunai untuk mengisi petrol keretanya.

"Hi Oh! Media. Kisah di shell menghala ke Pasaraya TF Tanjung Malim pukul 2pm tadi.. niat utama nak ke tf..memandangkan minyak dah 2 kali menyala bgi isyarat so singgah la shell isi minyak dulu..masuk dlm kaunter tanya hakak cashier...boleh guna kad bank tak..(kad debit) dia kate kite takde mesin swap kad la kak..hokey atm mesin pon takde..ayokk...duit pon ade brape henget je dlm wallet..

so berdiri tepi kaunter..kira duit sehenget2 ngan duit syiling..dpt isi dlm rm10 pon jadi la dulu..tetibe hakak cashier ni tanye...akak nak isi berapa ye..pakai la duit saye dulu..saye jwap..saye nak isi rm54..takpe2 kak..akak pakai duit saye dulu ye..kalau akak tak sempat bayar arini..esok pon akak bleh dtg bayar..

hadoiii..tetibe mengalir air mata..padahal tak penah kenal pon hakak cashier ni..tapi dia confident dan percayakan saye..terima kasih bebanyak kak aisya..lepas isi minyak...batal kan hasrat nak ke tf..terus gi proton..kuarkan duit kat atm mesin proton..teruih gi bayo balik kat hakak ni..moga ALLAH murahkan rezeki hakak ni dan permudahkan segala urusan hakak ni di dunia mahu pun di akhirat...amin..." - Norazura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...