IBU BAPA DIVA, TAK PANDAI JAGA ANAK, HARAPKAN GURU SEKOLAH SEMATA-MATA

Cikgu bukan org gaji . cikgu pun nak ada masa dgn suami dan ank2..cukuplah hanya di sekolah nak kena entertain ank2 kita yg 40 org 40 ragam 40 tabiat. tu bru 1 kelas.

Kt rumah pun dia kena entertain parent dlm wassup grup 80 org mak bapak..soalan nonsense2 bg kt ckgu. Semua ckgu mata pelajaran nk di suruh masuk dlm grup wassup untuk update homework apa yg ada hari tu ,katanya tugas cikgu.

Suruh ingatkan anak mnum air masak byk2 katenya tugas guru. Tupperware hlg pun suh ckgu cari. Kopiah tertukar pun suruh cikgu cari.semua tu tugas cikgu .banyak nau tugas ckgu. Tak kira ot pulak tu.

Ni nak tanya..
Tugas parent ape ye???????

Jangan jadi diva.

Ceklah buku ank satu satu ade homework ke tk de.. Kalu ko tnye dia mmg tk de memanjang pun nk slh kan ckgu ke .tulisan ank ko tk blh baca pun nk salahkan cikgu ke. Npe tk salah kan tok batin ke ketua kg ke.. Jkkk flat seri wangi ke mark juberg ke . yg ade ank alert mmg rezeki dia tk yah suruh trus buat. Yg ank kene ketuk bru jalan tu mak ayah kene lah gigih .jgn dok tuding kt ckgu je.

Mami marah ni. berombak2 dah dada thn geram.

Kata kunci: Mak bapak diva insya allah ank pun diva .tak caye? Trylah jdi diva.

Eh kejap. Mami bukan cikgu.

Ingat ye... Nak ilmu ank2 berkat..berjaya dunia akhirat. Doa guru tu perlu..

Ajar anak independence boleh tak? Boleh ke boleh??

Lempang nak??
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...