PERNIAGAAN BUKAN PEKERJAAN HINA

BLogTips
0
Ada orang malu nak bagitau dia berniaga. Malu nak bagitau dia jual online, malu nak bagitau dia jadi dropshipper, malu nak letak iklan kat wall, malu nak bagitau kawan kawan yang sabtu ahad dia bukak meja jual nasi lemak, segan nak canang dia jual kuih petang petang.

Kenapa mesti malu ye? Aku ada kawan yang weekday dia kerja as banker dan weekend dia bukak meja jual air mangga. Sedikit pun takde rasa takut untuk di kecam.

"Eh kau jual air mangga. Keje banker tak cukup duit ke"

Kalau kau dengar ada suara suara sumbang macam ni, kau jangan pegi maki dia. Kau tapau satu cawan kasi dia minum free. Lepas tu kau cakap kat dia, kalau sedap lepas ni singgit satu cup.

Sama ada kau berniaga atas dasar nak carik duit lebih memandangkan kita semua ada hutang nak hadap setiap bulan. Atau berniaga sekadar suka suka. Tak usah malu. Semua rezeki Allah dah tentukan. Semuanya kerana gerak dari Dia. Kita bukan buat kerja haram. Kita berniaga je gais. Bukan pegi mencurik. Jangan malu dalam mencari rezeki. Jangan rasa takut standard kita jatuh. Malulah jika kamu malas dan hanya mengharap belas ikhsan dari orang.

Dan bagi kamu yang suke mengata kawan kawan yang berniaga kecik kecik ni, nasihat aku satu je. Kau belum diduga Tuhan lagi. Dunia ini roda. Ada masa kita diatas. One day kita pasti dibawah. Jangan menghina.

Berminat untuk jana income dengan menggunakan simcard free call tanpa had?
Add http://www.facebook.com/panggilanpercuma

Mungkin mereka itu tidurnya lebih lena dari kita.
SAYA TAK MALU.. SEBAB KALAU SAYA MALU, DUIT PUN MALU MAU DATANG.. MALU BIAR BERTEMPAT..

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)