NIAT INGIN MEMBANTU, MALANGNYA DIMARAHI PULA OLEH AWEK REMPIT POYO CANTIK


gambar sekadar hiasan
PERINGATAN utk semua wanita.

Saya masih ingat no platnya tapi saya taknak hebahkan.. bukan saya tak nak turun untuk tegur suruh simpan beg tangannya dalam baju jaket tapi situasi mungkin jadi lain sebab saya pakai fullface helmet/org india pula tu...datang dari belakang.. kalau dia jerit...pasti naya. Yang saya pasti selepas memintas dia... dia menuju ke arah seksyen 13...satu saya nak ingatkan,mungkin dia rasa beg dia tiada apa...tapi pada ingatan peragut ..didalam tu lah ada segalanya untuk dia.

Saya teringat kembali satu peristiwa berlaku didepan mata saya hadapan Telekom jalan Meru lebih kurang 10-12 tahun dulu.. Seorang penunggang motorsikal perempuan yang meletakkan beg tangan dalam bakul motorsikalnya. 6pm pada masa tu,2 lelaki motorsikal RXZ tarik beg tangan semasa dia sedang dlm perjalanan.


Lalu dia jatuh tersungkur atas jalanraya ...4 tulang jari tangan kirinya pacak keluar dan cedera di siku dan dagu.dia menghadapi Kejutan selepas itu dan asyik menjerit apa telah berlaku sambil tangannya cepat cepat dibalut oleh makcik yg sedang berniaga jual kuih disitu. "TAKDE APA NAK...KAMU JATUH JER"...saya berada betul betul didepannya... nak kejar...motorsikal Modenas kapchai jer..mmg berlaku dgn cepat sekali...lepas tu ada orang telefon ambulan ..masa tu saya tak tahu apa apa pasal First aider macam sekarang... jadi saya berlalu pergi memandangkan ramai dah disitu untuk membantu.

JADI PERINGATAN KEPADA SEMUA PENUNGGANG MOTORSIKAL..JANGAN AMBIL MUDAH PERKARA NI..BOLEH BAWA MAUT. Maaf kalau saudari ada dalam group ni..saya terpaksa tegur disini dan jadikan ini sebagai pengajaran utk yg lain.

*Gambar diambil semasa keadaan berhenti semalam jam 9pm hadapan kilang gula Shah Alam...lampu isyarat atas bukit menuju ke glenmarie.

Jangan jemput Masalah kalau tidak mahu berada dalam masalah.

GURU TERBAIK IALAH KESILAPAN SENDIRI,TAPI KESILAPAN ORANG LAIN JUGA BOLEH MENGAJAR KITA

Bekas Mangsa Ragut Berkongsi Pengalaman



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...