04 Oktober, 2016

KISAH SERAM HOSTEL PELAJAR PEREMPUAN

Kisah ini merupakan kisah seram sebenar yang di alami sendiri oleh palajar hostel perempuan. Beliau mengalami beberapa kejadian misteri sehingga beliau dirasuk oleh makhluk halus. Jom baca kisah seram hostel ini sepenuhnya.

Kisah seram hostel ini bermula masa Sha mula-mula masuk semester 1.. Sha dapat bilik di blok Damai 3 aras 2 bilik 33 hostel pelajar perempuan.. Bilik yang Sha dapat ni bukan la berhantu. Tapi bilik Sha berhadapan dengan bilik yang tak diketahui siapa penghuninya. Sha ni kan peramah orangnya.. Semua orang Sha tegur dan berkawan.

Tapi ada seorang je budak aras Sha tak pernah tegur dia.. Tapi Sha selalu jugak berbalas senyum dengan dia.. Tapi budak perempuan ni, kadang² je dia senyum. kadang² dia tak senyum langsung.. Tapi muka dia bapak masam plus scary kot..haha.. Suatu hari Sha tanye roomate Sha.. Nama dia Syira a.k.a keding.. Sha tanya kat keding ni.. "wehh, keding.. hang kenal tak budaq kat depan bilik kita tu..??" Sekali keding cakap camni.. "budak mana hang tanya ni..??" Sha cakap laa.. "budak prempuan duk depan bilik kita nii.. Takkan hang xnampak?" Keding pon jawab.. "hang gila apa..mana ada orang duk kat bilik depan kita ni".

Sha geram.. Sha jawab balik.. "ade la senget oii..minah tu pepagi mesti senyum kat aku". Keding pun bagitau kat Sha, "Sha..kat depan tu tak ada sapa² duduk pun.. Hang tak percaya hang pi tengok depan bilik dia, tak ada pun kertas yang bagitau ada penghuni kat dalam bilik tu". Jadi, Sha pun dengan muka confident nak pergi tengok kat bilik tu.. Skali Sha nampak perempuan yang Sha cakap kat keding tu. Masa tu Sha tak percaya cakap keding, sebab Sha nampak perempuan tu masuk bilik dia dan perempuan tu senyum kat Sha.. Bagi Sha keding tu mungkin tak perasan kot ade penghuni kat depan bilik 33 ni. Ataupun keding tu saja je nak kasi Sha rasa seram nak lalu kat bilik tu.

Satu hari ada seorang kakak AJK pusat Islam ni kena hesteria kat hostel perempuan Damai 3 aras 1 bilik 24. Kebetulan Sha lalu situ dan tiba-tiba je.. Ada sorang kakak ni panggil Sha, mintak tolong Sha masa tengah uzur. Tapi di sebabkan tak ada sapa berani pegang, Sha pon beranikan diri Sha untuk pegang kakak tersebut. Mula² pegang Sha rasa meremang bulu roma ni seram semacam dah satu badan.. Entah macam mana ada AJK pusat Islam lelaki datang tolong masa tu.. Sha pun balik bilik Sha sendiri. Semasa perjalanan nak balik bilik. Sha nampak ada hantu hostel merangkak ke arah Sha. Masa tu, Sha cepat² jalan balik bilik.. Bila dah sampai kat bilik, roomate Sha buka pintu bilik sebab dia panas. Sha masuk je dalam bilik.. Sha terus tutup pintu bilik Sha tu, sebab Sha takut menda tu masuk bilik.

Semasa Sha tengah baring, roomate Sha ni marah Sha sebab Sha tutup pintu bilik tu, dia cepat² pergi buka pintu.. Sha tak sempat nak cakap jangan buka. Masa tu apa lagi.. melambak benda tu masuk dalam bilik.. Sumpah masa tu, badan² Sha terasa kena cucuk² dan macam orang cubit kuat². Nauzubillah.. Sakit sangat masa tu.. Dah la benda tu terlalu buruk.. Duduk dekat Sha. Sha punya takut dan tak tahan sakit sampai Sha menangis², kakak Mekar bawa Sha pergi ke surau Damai.. Tapi Sha makin teruk sakit.. Sebabnya Sha nampak benda tu terlalu banyak sangat².. Sampai Sha tak mampu nak tahan takut. Akhir sekali, Sha dibawa ke pusat Islam untuk di pulihkan oleh ustaz. Masa Sha dalam proses nak dipulihkan, macam² Sha lalui.. Sakitnya tak payah cakap la. Memang sangat sakit.

Tapi yang Sha pelik sangat.. Perempuan yang selalu Sha senyum tu.. Ada sekali kat dalam pusat Islam. Masa Sha dah nak pulih, ustaz tanya.. Apa yang Sha nampak sampai Sha terlalu takut..? Sha cerita la semua yang terjadi kat Sha. Dan Sha ade cerita, pasal perempuan Sha nampak tu.. Ustaz pun bukak la kisah perempuan yang Sha selalu nampak tu.. Sebenarnya perempuan tu, mati bunuh diri.. Sebab dia mengandungkan anak luar nikah. Baru laa Sha tahu cerita sebenar pasal perempuan misteri bilik hostel perempuan tu.. Betul la kata roomate Sha Sebenarnya bilik depan Sha tu tak ada penghuni dan bilik tu di tutup oleh sebab mempunyai macam² kisah seram hostel dan misteri hostel yang berlaku.

Semenjak dari peristiwa tu.. Sha dah tak nampak perempuan tu.. Misteri sangat perempuan yang duduk bilik depan tu. Tapi mungkin ade hikmah kenapa dia muncul dan bagi Sha sorang saja yang nampak diri dia.. Semoga rohnya di cucuri rahmat dan ditempatkan dengan orang² beriman..AMIN.