MODEL KERETA PROTON SAVVY YANG FUTURISTIK BAKAL MENGALAHKAN PRODUA MYVI?

BLogTips
0
PROTON atau nama penuhnya Perusahaan Otomobil Nasional adalah sebuah syarikat automatif pertama yang ditubuhkan di Malaysia semasa pemerintahan Tun Dr. Mahatdir Mohamed yang telah meletakkan negara Malaysia sebagai sebuah negara automatif sebaris dengan negara seperti Jerman, Perancis, USA, Japan, Korea dan lain-lain. Namun pada tahun 2017, DRB Hicom telah menjual sebahagian sahamnya kepada sebuah Syarikat berpangkalan di China iaitu GEELY. Penjualan ini mungkin akan memberi nafas baru kepada Proton dalam menghasilkan kenderaan yang lebih kompetitif dan futuristik dengan teknologi terkini yang dimiliki syarikat Geely ini.

Khabar terbaru hasil daripada pemilikan oleh Geely ini, Proton dikatakan bakal membina kenderaan terbang secepat mungkin. Sesuatu yang tidak mungkin dapat dicapai oleh pengurusan Proton yang dahulu berdasarkan teknologi Proton yang tidak berkembang sejak dahulu lagi.

DESIGN TERBARU MODEL SAVVY

Terkini Proton dikatakan akan mengeluarkan arau menghasilkan semula jenama kereta Savvy dengan rekaan yang lebih futuristik seperti gambar dibawah untuk kembali menguasai pasaran automatif negara seterusnya di pasaran Asia Tenggara.

Proton Savy 18. Konsep rekaan Saharudin Busri yang bertugas di Pusat Rekaan MIMOS. Lawa, futuristik, elegan




Berita Bonus Kontroversi Nama Proton Ditukar Ke Bahasa Mandarin


Sebenarnya semua jenama dunia menukar nama dalam bahasa Mandarin untuk memasuki pasaran China seperti gambar di bawah.

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)