PELAJAR UPSR MENANGIS KERANA TIDAK MENDAPAT A DALAM SUBJEK BAHASA MELAYU

BLogTips
0
HARI INI 23 NOVEMBER 2017, KEPUTUSAN PEPERIKSAAN UPSR TELAH DIMUMKAN UNTUK PELAJAR SEKOLAH RENDAH DI SELURUH MALAYSIA. SEMUA ORANG DEWASA MEMAHAMI PERASAAN PELAJAR-PELAJAR YANG MENGAMBIL KEPUTUSAN HARI INI SEPERTI YANG PERNAH DIALAMI OLEH SEMUA ORANG. TAKUT, GEMENTAR, RISAU, APAKAH RESULTNYA. SEGALANYA BERMAIN DALAM MINDA

TERTEKAN HINGGA MENANGIS

Segala ilmu yang diajar oleh guru-guru dicurahkan dan di nilai dalam peperiksaan ini. Yang lebih tertekan adalah pelajar harapan sekolah yang menjadi harapan guru untuk memberikan result seterusnya mengharumkan nama sekolah. Pelajar-pelajar ini lah yang paling tertekan risau targetnya tidak seperti yang diharapkan. Bagi pelajar pertengahan atau yang terkenal dengan kegagalan, keputusan UPSR ini bukalah perkara besar malahan langsung tiada tekanan semasa mengambil keputusan ini disekolah.


HARAPAN SEKOLAH

Sebagai pelajar harapan sekolah dan keluarga yang sentiasa cemerlang setiap peperiksaan pertengahan tentulah tekanan yang tinggi pada pelajar untuk menghasilkan keputusan yang cemerlang. Sehinggakan mengangis apabila dirinya tidak memperolehi A dalam subjek Bahasa Melayu, malah tertekan hingga bertanyakan soalan dia berada ditangga belasan seperti gambar dibawah.



ANAK PENJUAL SAYUR

Berasal dari keluarga campuran antara dua negara yang berjiran Malaysia dan Indonesia menjadi kelebihan bagi dirinya kerana mempunyai kelebihan genetik. Walau hanya anak kepada seorang penjual sayur, dia masih mampu menjadi pelajar kedua terbaik. Semoga dia berjaya di masa hadapan dan membalas jasa kedua ibu bapanya.


TAHNIAH
Pastinya guru-gurunya juga telah mengajarkan ilmu untuk mengatasi tekanan pembelajaran dan tekanan untuk memenuhi keinginan orang lain supaya dia berjaya.

Tahiah kepada adik Solihin keraja berjaya dalam UPSR dan jadikan kegagalan mendapat straight A boleh ditebus dalam SPM 5 tahun akan datang.

*sumber twitter*

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)