PEMIMPIN DUNIA ISLAM HANYA BERLAKON MARAH DAN SEDIH PADA RAKYAT PALESTIN SEDANGKAN ISRAEL TELAH LAMA MENGUASAI BAITULMAQDIS?

firaz
0
Umum mengetahui malas seluruh dunia telah lama nampak dan tahu akan kekejaman Tentera Israel yang menakluki dan menguasai sedikit demi sedikit tanah rakyat Palestin sejak berpuluh tahun dahulu tanpa sebarang masalah dan sekatan. Peperangan demi peperangan berlaku antara rakyat palestin dan tentera israel dan pemimpin dunia islam hanya akan tersedar ketika isu sedang memuncak tetapi malangnya mereka akan kembali tidur setelah beberapa hari kemudian.

Kadang-kadang isu Palestin digunakan oleh sesetengah pemimpin untuk menonjolkan kononnya dia lah juara yang berjuang untuk mempertahankan rakyat Palestin padahal segala perbuatannya itu hanyalah untuk mendapat sokongan dari rakyat terutama apabila mereka semakin hampir dengan pilihanraya di negara masing-masing. Isu Palestin in terlalu mudah digunakan untuk mengabui mata demi sekeping undi untuk mengekalkan kekuasaan di negara masing-masing.


Adakah isu pengistiharan Baitulmaqdis atau Juruselam sebagai Ibu Negara Israel oleh Presiden USA D. Trump akan mengembalikan semula tanah rakyat Palestin kepada umat Islam atau Pemimpin Negara Islam hanya berlakon di pentas demi mengekalkan kekuasaan di negara masing-masing? Ini akan terjawab dalam tempoh beberapa hari lagi, kerana mereka pemimpin negara islam ini akan kembali ke kamar masing-masing untuk menyambung tidur dan mimpi yang indah dalam istana mereka.

KENAPA AMERIKA DAN ISRAEL BERANI MENJADIKAN BAITULMAQDIS SEBAGAI IBU NEGARA ISRAEL WALAUPUN TELAH LAMA MENGUASAI PALESTIN?

INI LAH JAWAPANNYA

1. Tiada lagi pemimpin berani dan garang seperti Saddam Hussein sebagai ketua negara Arab.

2. USA berjaya melantik pemimpin boneka di negara arab.

3. USA berjaya mengikat pemimpin Arab Saudi.

4. kebanyakkan negara islam hari ini lebih pentingkan kerjasama ekonomi dengan USA.

5. Pendek kata, pemimpin dunia islam hari ini hanyalah boneka yang berada di bawah kaki pemerintan negara Uncle Sam.

Apa yang berlaku hari ini hanya retorik dan lakonan semata-mata, usah lah kamu tertipu.

Kepada rakyat Palestin, pilihan di tangan kamu samada memilih untuk terus berperang atau hidup sebagai rakyat israel dan menguasai ekonomi negara israel.

PILIHAN DI TANGAN KAMU

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)