Presiden Syria Bashar Al Assad Mengaku Tuhan Dan Aliran Syiah Atau Fitnah?

BLogTips
0
TUDUHAN SYIAH TERHADAP DR. BASHAR AL ASSAD

Sejauh mana anda mengenal Dr. Bashar Al Assad? Adakah anda datang ke Syria dan terus bertanya kepada beliau? Adakah anda call/whatsapp dan bertanya kepada beliau? Atau melalu google? Berita media barat? Yang mana satu? CNN? Channel 4? Fox news? TRT? Al Jazeera atau Al Arabiya?

Media yang saya sebut di atas mengklaim diri sebagai media Islam. Bashar kononnya disebut sebagai pemerintah zalim, anti Islam, kafir, Syiah, membunuh rakyatnya yang Sunni, lebih dari itu kononnya Bashar mengaku diri sebagai Tuhan dan memaksa rakyatnya untuk menyembahnya.

Fakta sebenarya, Bashar Al Assad adalah seorang muslim Sunni. Beliau solat cara bersedekap, tidak dengan meluruskan tangan sebagaimana muslim Syiah dan beliau beraliran mazhab maliki.

Walaupun ada sedikit sekular, beliau dekat dengan alim ulama. Ia rajin solat berjamaah. Di musolah pejabat pusat pemerintahannya, beliau akan meminta ketua atau anggota Dewan Mufti Syria untuk menjadi imam solat sekaligus memberi tazkirah setiap habis solat. Beliau pendengar ceramah yang setia dan solat zuhur di pejabat pusat akan disiarkan live setiap harinya dan disiarkan di televisyen local.

Di Syria, tidak dibenarkan buku yang dicetak lebih cantik dari mushaf Al-Quran. Kalau tak percaya, cubalah cek kualiti mushaf Alquran di pasar Al-Quran di Mekah dan Madinah, dan bandingkan dengan keluaran dari Syria.

Bashar juga diantara pemerintah Arab yang membela Palestin. Beliau membuka pusat pelarian buat rakyat Palestin di Kamp Yarmouk, diantara pusat yang terbesar dan terbaik yang menampung pelarian Palestin.

Di Damaskus, terdapat pusat pejabat HAMAS dengan pembiayaaan sepenuhnya ditanggung pemerintah. Sebab itu dalam SAA ada Brigade Liwa Al Quds yang membantu untuk melunaskan ISIS dan pemberontak di Syria. Sikapnya yang anti US yang sering mengkritik penguasa Arab yang pro US sangatlah tidak senangi oleh Israel. Ditambah lagi dengan keputusan Bashar untuk menutup segala hubungan dengan Israel dan sekutunya sewaktu persidangan Summit di Doha pada tahun 2009.

Untuk menjatuhkannya dan diganti dengan boneka Israel, maka disebarlah fitnah dan berita hoax yang mempunyai tahap penipuan level tinggi yang kononnya dia disebut mengaku diri sebagai Tuhan.

Jika difikirkan menggunakan otak, Logikkah seorang lelaki mengaku Tuhan tapi masih solat dan menjadi makmum? Logikkah alim ulama Syria tetap memberi dukungan pada beliau sementara dia melakukan kekufuran yang nyata dan zalim? Beliau dituduh membunuh rakyatnya yang Sunni? Mungkinkah membunuh rakyatnya sendiri hanya kerana mereka Sunni sedangkan rakyat Palestin dibela dan diberikan pusat pelarian yg selamat padahal mereka pun Sunni Mungkinkah Grand Mufti Syria Perdana Menteri Syria, Menteri Pertahanan, Menteri Dalam Negeri Syria yang kesemua mereka adalah Sunni tetap mendiamkan dan membiarkan sang Pemerintah membantai rakyatnya yang Sunni?

Wahai pembaca sekalian (macam aku berucap pulak. Hahahahaha) Fitnah lebih keji dari membunuh. Lihat saja apa yg berlaku terhadap Muammar Qadafi yang telah menjadi mangsa fitnah. Lihat saja keadaan Libya, negara yang ditinggalkannya sekarang porak poranda, rakyat yang dulu disatukannya sekarang bercerai berai dan saling berebut kuasa, kekayaan Libya yang dulu diolahnya sehingga mampu menjadikan Libya disegani dan terkaya di Afrika, sekarang dimamah habis untuk kepentingan Israel dan sekutu mereka.

Sila hadam. Kredit owner page

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)