Drama Andai Itu Takdirnya Kini Boleh Ditonton Melalui Telegram Tapi Kini Dikecam Kerana Ending Yang Macam..hmm?

BLogTips
0

Andai itu takdirnya adalah sebuah drama televisyen Malaysia yang bersiaran di Astro Ria pada tahun 2023. Drama ini diadaptasi dari novel karya Siti Rosmizah Semail yang mengisahkan tentang percintaan dan konflik antara Aleya dan Syed Aizril . Berikut adalah cerita romantis seperti drama andai itu takdirnya yang saya cipta:

 


Tonton Drama Melalui Telegram


Aleya dan Syed Aizril saling jatuh cinta sejak pertama kali bertemu di universiti di United Kingdom. Namun, hubungan mereka tidak direstui oleh keluarga Syed Aizril yang kaya dan berpengaruh. Ayah Syed Aizril, Tan Sri Syed Adam, sudah merancang untuk menikahkan anaknya dengan Sharifah Emilin, sepupunya yang cantik dan kaya. Ibu Syed Aizril, Puan Sri Sharifah Aishah, juga tidak menyukai Aleya yang berasal dari keluarga biasa-biasa saja.

 

Suatu hari, Aleya dan Syed Aizril terlibat dalam satu kemalangan kereta yang hampir merenggut nyawa mereka. Syed Aizril mengalami kehilangan ingatan dan tidak mengenali Aleya lagi. Aleya pula mengandung anak Syed Aizril tanpa sepengetahuannya. Dia memutuskan untuk kembali ke Malaysia dan membesarkan anaknya sendiri.

 

Lima tahun kemudian, nasib mempertemukan mereka kembali di Kuala Lumpur. Syed Aizril sudah pulih dari kehilangan ingatannya dan menjadi seorang pengacara terkenal. Dia masih mencintai Aleya dan ingin menyatukan kembali hubungan mereka. Namun, dia terkejut apabila mengetahui bahawa Aleya sudah berkahwin dengan Faizal, seorang doktor yang baik hati dan penyayang.

 

Faizal adalah teman baik Aleya sejak kecil dan selalu menolongnya dalam kesusahan. Dia juga menyayangi anak Aleya seperti anak sendiri. Dia tidak tahu bahawa anak itu adalah hasil dari hubungan Aleya dan Syed Aizril. Dia hanya tahu bahawa Aleya pernah berkahwin dengan seorang lelaki yang meninggalkannya tanpa sebab.

 

Syed Aizril tidak rela melepaskan Aleya begitu saja. Dia berusaha untuk merebut kembali hati Aleya dan anaknya. Dia juga menghadapi tentangan dari keluarganya yang masih ingin dia berkahwin dengan Sharifah Emilin. Sharifah Emilin pula tidak senang dengan kehadiran Aleya dan bersekongkol dengan Datin Sri Sharifah Rosnah, bibi Syed Aizril, untuk menjauhkan mereka.

 

Aleya terperangkap di antara dua lelaki yang mencintainya. Dia masih menyimpan perasaan untuk Syed Aizril, tetapi dia juga bersyukur dengan kehidupannya bersama Faizal. Dia bimbang jika dia meninggalkan Faizal, dia akan menyakiti hatinya dan merosakkan rumah tangganya. Dia juga bimbang jika dia tidak kembali kepada Syed Aizril, dia akan menyesali seumur hidupnya.

 

Akankah Aleya memilih untuk setia kepada suaminya atau kembali kepada cinta pertamanya? Akankah Syed Aizril dapat menerima anak Aleya sebagai anaknya sendiri? Akankah keluarga Syed Aizril dapat menerima Aleya sebagai menantu mereka? Akankah Faizal dapat melepaskan Aleya dengan ikhlas? Akankah Sharifah Emilin dapat melupakan Syed Aizril dan mencari cinta baru?

 

Semua itu akan terjawab dalam drama Andai Itu Takdirnya.

 

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)