Nak Makan Mana di Cyberjaya? Ini lah Lokasi Yang Terbaik Untuk Healing Di Cyberjaya

BLogTips
0

Cyberjaya adalah bandar pintar yang merupakan tulang belakang Koridor Raya Multimedia (MSC) di Malaysia. Bandar ini dibangunkan daripada ladang kelapa sawit dan terletak di daerah Sepang, Selangor. Cyberjaya bersebelahan dengan Putrajaya, ibu negara pentadbiran Malaysia. Bandar ini diasaskan pada tahun 1997 oleh Tun Dr.Mahathir bin Mohamad, Perdana Menteri ketika itu, dengan visi untuk menjadi bandar siber yang moden dan unik seperti Lembah Silikon di Amerika Syarikat.

 


LOKASI PORT MAKAN DI CYBERJAYA

- Giggles & Geeks - Restoran western yang menawarkan hidangan seperti lamb chop, lamb shank, dan double homemade beef burger yang juicy. Suasana restoran yang selesa dan luas, sesuai untuk bersantai dengan keluarga atau kawan-kawan.

 - Stuff'd - Restoran quick casual yang menyediakan hidangan ala Tex-Mex dan Turki, seperti taco, burrito, quesadilla, kebab, dan daily bowl. Hidangan di sini lengkap dengan nutrisi, mengenyangkan, dan sihat. Terletak di DPULZE Shopping Centre. 

 


 - SalamNoodle - Restoran Chinese food halal yang menyajikan hidangan seperti beef soup noodles, sheep bone pot set, mutton curry gravy noodles, beef dumplings, mutton roast stick, dan braised chicken rice. Hidangan di sini sangat sedap dan berempah, sesuai untuk penggemar makanan pedas.

 - Casa De Madani - Restoran Italian dan European yang menyajikan hidangan seperti pasta, pizza, steak, dan salad. Hidangan istimewa di sini ialah Kagoshima A5 Wagyu Beef yang sangat lembut dan enak. Restoran ini juga menawarkan hospitaliti yang baik dan suasana yang elegan.

 - Ole Ole Bali - Restoran Asian dan Indonesian yang menyajikan hidangan seperti nasi campur bali, ayam bakar bumbu rujak, sate lilit ikan, dan pisang bakar keju. Hidangan di sini sangat bercitarasa dan menggugah selera. Suasana restoran yang menarik dan nyaman, dengan hiasan ala Bali. 

 


 - Restaurant Saba - Restoran Middle Eastern yang menyajikan hidangan seperti nasi mandy kambing, nasi briyani ayam, hummus, falafel, dan shawarma. Hidangan di sini sangat autentik dan lezat, dengan bahan-bahan segar dan berkualiti. Suasana restoran yang bersih dan kemas, dengan pelayanan yang mesra.

 - Zest Restaurant - Restoran buffet yang menyajikan pelbagai jenis hidangan dari masakan tempatan hingga antarabangsa, seperti nasi lemak, roti canai, dim sum, sushi, pasta, salad, dessert, dan banyak lagi. Hidangan di sini sangat variatif dan berkualiti tinggi, dengan rasa yang mantap dan segar. Suasana restoran yang luas dan mewah, dengan pemandangan indah dari tingkat 21 hotel Marriott Putrajaya.

 - The Burger Shop - Restoran burger yang menawarkan pelbagai pilihan burger daging lembu atau ayam dengan saiz dan topping yang berbeza-beza, seperti cheeseburger, mushroom burger, black pepper burger, dan banyak lagi. Burger di sini sangat besar dan juicy, dengan roti yang lembut dan sos yang sedap. Suasana restoran yang santai dan casual, sesuai untuk makan cepat atau bawa pulang. 

 


 - The Chicken Rice Shop - Restoran ayam goreng atau panggang yang disajikan dengan nasi ayam atau nasi minyak serta sup atau rojak buah sebagai lauk tambahan. Ayam di sini sangat lembut dan berperisa, dengan kulit yang rangup atau lembap mengikut pilihan anda. Nasi di sini juga sangat wangi dan pulen, dengan sos cili atau kicap yang menambahkan rasa. Suasana restoran yang selesa dan ceria, sesuai untuk makan bersama keluarga atau kawan-kawan.

 - Tamarind Square - Kawasan perbelanjaan moden yang menawarkan pelbagai jenis restoran dan kafe dengan konsep dan menu yang menarik dan unik, seperti The Botanist Cafe & Bar (hidangan barat), The Morning After (hidangan sarapan), The Library Coffee Bar (hidangan kopi), The Good Co (hidangan vegetarian), The Bao Bao (hidangan bao), The Fish Bowl (hidangan poké bowl), The Steam Room.

 

 

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)