Badrol Bakhtiar Bakal EXCO Sukan Di Kedah Jika Menang Pilihanraya Negeri Nanti?

firaz
0

Badrol Bakhtiar adalah seorang legenda bola sepak negeri Kedah yang telah bermain selama lebih dari sepuluh tahun untuk pasukan itu. Dia dikenali sebagai pemain yang berbakat, berdedikasi dan bersemangat. Dia juga merupakan seorang pemimpin yang disegani oleh rakan-rakan dan lawan.



Pada tahun 2023, selepas PRN negeri Kedah, Badrol Bakhtiar mendapat tawaran yang tidak disangka-sangka. Dia dilantik sebagai EXCO Sukan Negeri Kedah oleh Menteri Besar yang baru. Tawaran itu datang sebagai penghargaan atas sumbangan dan jasa beliau kepada bola sepak negeri.


Badrol Bakhtiar menerima tawaran itu dengan rasa terharu dan bertanggungjawab. Dia berazam untuk membawa perubahan positif kepada sukan negeri Kedah, khususnya bola sepak. Dia ingin meningkatkan prestasi, kemudahan, pembangunan dan sokongan kepada atlet-atlet negeri.


Sebagai EXCO Sukan Negeri Kedah, Badrol Bakhtiar banyak mengadakan lawatan, mesyuarat, bengkel dan program untuk melihat sendiri keadaan sukan di negeri itu. Dia juga banyak berhubung dengan pelbagai pihak seperti persatuan sukan, badan-badan kerajaan, swasta dan NGO untuk menjalinkan kerjasama dan mendapatkan bantuan.


Salah satu inisiatif yang dilaksanakan oleh Badrol Bakhtiar adalah membina sebuah pusat latihan bola sepak moden dan canggih di Alor Setar. Pusat latihan itu dilengkapi dengan padang rumput sintetik, gimnasium, bilik rawatan, asrama, kafe dan dewan serbaguna. Pusat latihan itu juga menawarkan kursus-kursus berkaitan bola sepak seperti kejurulatihan, pengurusan, perubatan dan media.



Pusat latihan itu bertujuan untuk melahirkan bakat-bakat baru dan meningkatkan kemahiran pemain-pemain bola sepak negeri Kedah. Pusat latihan itu juga terbuka kepada pemain-pemain dari negeri-negeri lain yang ingin menyertai program pertukaran atau latihan bersama. Pusat latihan itu diharapkan dapat menjadi mercu tanda sukan negeri Kedah.


Badrol Bakhtiar juga tidak melupakan aspek sosial dan pendidikan dalam sukan. Dia menggalakkan pemain-pemain bola sepak untuk melanjutkan pelajaran mereka di peringkat diploma atau ijazah. Dia juga menganjurkan aktiviti-aktiviti kemasyarakatan seperti gotong-royong, derma darah, lawatan ke rumah anak yatim dan sekolah-sekolah.


Badrol Bakhtiar menjadi seorang EXCO Sukan Negeri Kedah yang disanjungi dan disayangi oleh rakyat negeri itu. Dia juga menjadi inspirasi dan contoh kepada generasi muda yang ingin berjaya dalam sukan dan kehidupan. Dia membuktikan bahawa bola sepak bukan sekadar permainan, tetapi juga satu cara untuk memberi sumbangan kepada masyarakat dan negara.


Ini hanyalah artikel rekaan AI.

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)