E-Tunai Ogos 2023; Tebus Segera Sebelum Terlambat

firaz
0

Untuk mohon e-tunai RM100, anda perlu memenuhi syarat kelayakan berikut:


TEBUS E-Tunai Disini

- Anda adalah warganegara Malaysia yang berumur 18 hingga 20 tahun pada tahun 2023 (lahir pada tahun 2003 hingga 2005) atau;

- Anda adalah pelajar sepenuh masa di institusi pengajian tinggi (IPT) di Malaysia.


Jika anda layak, anda boleh mendaftar untuk menerima kredit RM100 e-tunai secara "one-off" melalui salah satu daripada tiga penyedia perkhidmatan e-dompet terkemuka iaitu Boost, Setel dan Touch 'n Go Wallet. Anda hanya boleh memilih satu sahaja daripada aplikasi tersebut.


Cara mendaftar dan menebus e-tunai RM100 adalah seperti berikut:


1. Muat turun dan daftar aplikasi e-dompet pilihan anda di telefon pintar anda. Anda boleh mendapatkan aplikasi tersebut di Google Play Store atau Apple App Store.

2. Buka aplikasi e-dompet dan cari ikon e-tunai Belia Rahmah di halaman utama atau menu.

3. Klik pada ikon tersebut dan ikuti arahan yang diberikan untuk mengisi maklumat peribadi anda seperti nama, nombor kad pengenalan, nombor telefon, alamat emel dan sebagainya.

4. Pastikan maklumat yang anda masukkan adalah betul dan lengkap. Anda juga perlu mengambil gambar MyKad anda dan menghantar gambar tersebut melalui aplikasi untuk pengesahan identiti.

5. Selepas pengesahan identiti selesai, anda akan menerima mesej teks atau emel yang mengesahkan bahawa anda telah berjaya mendaftar untuk program e-tunai Belia Rahmah.

6. Anda boleh menyemak baki kredit e-tunai RM100 anda di aplikasi e-dompet anda. Anda boleh menggunakan kredit tersebut untuk membuat pembayaran secara online atau offline di kedai-kedai yang menerima e-dompet sebagai kaedah pembayaran.

7. Anda perlu menggunakan kredit e-tunai RM100 anda sebelum 31 Ogos 2023. Kredit yang tidak digunakan selepas tarikh tersebut akan luput dan tidak boleh dipindahkan atau ditukar kepada wang tunai.

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)