All Foreign Tourists Must Bring RM1.9k Cash Minimum or May Be Denied Entry

firaz
0

(1) Travel Ke Luar Negara, Ini Jumlah Wang Yang Patut Anda Bawa.


(2) CARA MASUK NEGARA THAILAND TERKINI (Dokumen & Harga Border Pass).


(3) Ingin Bercuti Ke Thailand? Ini Panduan Ringkas & Dokumen Penting




Menurut hasil carian web saya, pelancong yang ingin melancong ke Thailand perlu membawa wang tunai sekurang-kurangnya 100 atau 200 Ringgit.


Ini adalah untuk tujuan keselamatan dan kemudahan, sekiranya anda menghadapi sebarang masalah atau kecemasan semasa berada di sana.


Anda juga boleh menggunakan wang tunai ini untuk membayar yuran masuk, insurans kenderaan, atau apa-apa perbelanjaan lain yang tidak boleh dilakukan dengan kad kredit atau debit.


Bagi pelancong yang berasal dari Perlis, Kedah, Kelantan, dan Hulu Perak, anda boleh memohon border pass untuk memasuki Thailand tanpa visa atau Thailand Pass².


Border pass ini sah selama satu tahun dan berharga RM10. Anda hanya boleh melawat tempat-tempat tertentu di Thailand dengan border pass ini, seperti Hatyai. Anda juga perlu melengkapkan ujian COVID-19 jika anda belum divaksin.


Bagi pelancong yang berasal dari negeri-negeri lain di Malaysia, anda perlu membuat passport antarabangsa dan Thailand Pass untuk memasuki Thailand¹.


Thailand Pass ini perlu dimohon dalam tempoh 24 jam sebelum perjalanan anda. Anda juga perlu menunjukkan bukti insurans pelancong dan ujian COVID-19 yang negatif. 


Anda boleh melawat mana-mana destinasi di Thailand dengan Thailand Pass ini.


Saya harap maklumat ini membantu anda. Selamat melancong ke Thailand! 🇹🇭.

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)