TIPS MUDAH UNTUK KURUS DAN SLIM DENGAN JURULATIH PERIBADI

BLogTips
0
Hari ni nak share sikit 5tips untuk turun berat dengan cara yg mudah. Harap dapat membantu korang dalam journey nak turun berat ni 😘

1- STOP COMPARING .

Berhenti membandingkan diri korang dgn org lain, dia boleh buat saya tak boleh buat, STOP IT ✋🏻 baca kisah kejayaan orang lain pastu fikir.. "alaa dia boleh la.. aku ni.... (1001 alasan)" Dari korang buat macam ni, baik jadikan mereka pembakar semangat korang. Yg penting stay focus dgn misi sendiri atau goal yg telah korang tetapkan sendiri, ikut ur own pace.


2- RELAX .

Bertenang, dalam proses turun berat ni, memang kita perlukan masa. Kena byk bersabar dan paling penting ikut flow, trust the process, jgn skip mana mana bahagian sebab ia mungkin akan melambatkan lagi proses tu jika perlu bermula semula. Jgn mudah stress dgn benda kecik, ia juga boleh memberi kesan kepada penurunan berat.

3- LOVE YOURSELF ❤

Kena ingat kita ini diciptakan dengan baik oleh Allah swt, jadi jaga amanat dan anugerah badan kita ni sebaik mungkin. Tiada yang sama seperti kita. We are unique in our own ways. Yang penting jangan terlalu push diri sampai kita jatuh sakit. Sayang diri korang seperti mana korang sayang family.

4- BE POSITIVE

Setiap apa yg terjadi dlm misi KURUS SIHAT ni kita sentiasa kena positive. Minda kena positive dlu baru kita boleh bentuk persekitaran positive tu tak kira dimana kita berada. Jgn asyik memandang sesuatu itu sebagai masalah je kepada korang.

5- DO WHAT YOU LOVE

Yang ni simple, semua orang pasti akan suka buat apa yang dia suka. Semangat tu akan datang dgn sendirinya bila kita sukakan sesuatu aktiviti tu. Ada orang nak turun berat makan nasi, ada orang tak nak makan nasi, ada orang nak supplement, ada orang tak nak, Tiada yang betul dan tiada yang salah. Ikut pilihan masing2 tapi kena ada ilmu k 👍🏼

Sebenarnya mudah je nak be more confident dlm misi KURUS SIHAT ni, asalkan kita betul betul letakkan effort utk dapat result yang gempak.

If you wanna go fast, go alone. If you wanna go far, go together with us. Bersama team coaching kami dalam misi nak turun berat sampai berjaya ni okay! ❤️

Jr coach Sara +6019-243 7704

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)