Menang Lawan Team Bola Sepak Korea, Rakyat Malaysia Mengutuk Rakyat Korea; Memalukan!!!

firaz
Semua sedia maklum akan keputusan cemerlang pasukan bola sepak Malaysia yang bertanding di Sukan Asia yang menang dengan keputusan 2-1 menentang pasukan bola sepak Korea Selatan yang juga juara bertahan pada edisi Sukan Asia 2016 yang lepas.

Hasil kemenangan itu membuatkan rakyat Malaysia begitu teruja kerana mengikut rekod pasukan bola sepak Malaysia tidak pernah berjaya memenangi perlawanan dengan pasukan Korea Selatan selama 44 tahun yang lepas. Kejayaan ini memyebabkan beberapa rakyat Malaysia membuat perkara yang memalukan negara dengan mengutuk pasukan Korea dalam akaun twiiter rasmi Persatuan Bola Sepak Korea.


Sifat kebudak-budakan rsesetengah rakyat Malaysia ini tidak boleh diterima akal sebagai sebuah negara yang membangun dan maju. Malahan ini hanyalah kemenangan tipis dan Malaysia kebanyakkannya hanya bermain secara bertahan dengan meletakkan berpuluh bas hidalam kotak penalti untuk mengelak daripada dibolosi oleh serangan bertalu-yalu dari pasukan Korea.


;
HIGHLIGHT KEMENANGAN MALAYSIA KETAS KOREA SELATAN

Diharap rakyat Korea tidak mengambil hati atau terguris dengan perlakuan tidak bermoral oleh sesetengah rakyat Malaysia yang tidak matang tersebut. Berikut adalah beberapa status menghanjing oeh rakyat Malaysia dengan meletakkan pengacara malaysia lebih baik dari pengacara Korea yang juga peserta tetap bagi rancangan realiti tv yang terkenal iaitu Running Man.


In juga ditambah lagi dengan komen dari rakyat Indonesia yang sememangnya sentiasa mempunyai masalah dan bergaduh sesama rumpun dengan Malaysia. Aiiigoooooo jangan macam nie lah. Sepatutnya rakyat Malaysia lebih matang dan bergaya dalam isu ini.