Harga Iphone Mahal? Tetapi berbaloi Jika Hilang Maklumat Dan Data Kamu Dilindungi Dan Boleh Dikesan Semula

firaz
Iphone adalah peranti smartphone yang dibuat di Amerika Syarikat oleh Syarikat Apple yang mempunyai teknologi yang hebat dan mempunyai kelas tersendiri. Walaupun harga yang terlalu mahal dan melampaui batas, namun perlu diingat Iphone mempunyai fokus pelanggan dikalangan profesional dan kaya.

Kenapa Iphone sesuai untuk golongan profesional dan kaya?

Kerana tahap keselamatan pada Iphone ini untuk melindungi data penggunanya dan maklumat yang terdapat dalam Iphone dari dicerobohi oleh pihak lain. Seperti situasi seorang pengguna Facebook yang berkongsi cara untuk mengesan semula Iphone nya yang hilang hingga boleh mengesan lokasi smartphonenya.

Walaupun tidak berjaya mengambil semula smartphone nya, beliau menggunakan kaedah yang lain dengan memblock smartphone dan menulis pesanan seperti yang tertera pada gambar di atas. Maka pencuri akan merasa ragu untuk menjual Iphone kepada pekedai. Dan orang lain akan mengetahui bahawa telefon yang dibawanya adalah telefon curi.
Alhamdulillah, hp yang hilang 2 bulan dah jumpa balik... hp kesayangan pula tu team de’xandra bagi.. orang yg terambil sudi pulangkan semula...
Salah satu kelebihan iphone , kalau hilang boleh block dan tulis mcm tertera... 
Sangat susah orang nak pergi jual , buka iphone ader tulisan iphone ni lost... kene hubungi no tertera... 
Nak cakap apa kepada pembeli atau kedai yg nak reset balik hp ni kan... sama ader pulangkan atau buang jer...
Terbuk htinya nak pulangkan.. terima kasih Allah

❤️


Caranya
1) melalui iphone orang lain , pergi ke Iphone finder
2) log in , email sendiri dan password
3) mula2 find location iphone tu, suami dah ikut orang tu sampai depan rumah siap keluar adress.. tapi at first tak mengaku.. jadi suami ketuk 4 rumah lainnya..
4) sampai kami detect bateri tu abis..
5) kami aktifkan lost mode dalam setting iphone finder.. automatic no yg tertera utk dihubungi adalah no iphone yg tolong find tu.
6) berserah.. banyak kali dier buka ho tu akn tertera mcm gambar di bawah.

Alhamdulillah selepas 2 bulan rumah yg kami jejak tu yg pulangkan semula.. syukur.. terima kasih suamiku Reduan Syah Putra


Kredit Sumber