Kajian Menyatakan Minum Kopi Setiap Hari Boleh Mengecilkan Payudara Wanita?

firaz
Kajian Menyatakan Minum Kopi Setiap Hari Boleh Mengecilkan Payudara Wanita?

Kopi merupakan salah satu minuman yang paling digemari dan menjadi pilihan utama setiap orang. Bahkan pengambilan kopi juga sudah menjadi rutin pagi semasa bersarapan. Bukan itu saja, kopi memiliki aroma dan rasa yang sangat sedap dan menyenangkan. Disebalik kesedapan kopi, rupa-rupanya mempunyai satu manfaat terhadap payudara wanita. Adakah anda salah seorang pencinta kopi? Sudah pasti anda tidak akan rasa sempurna jika tidak minum kopi dalam sehari.


Menurut para saintis di Sweden yang mempunyai kepercayaan tentang penggunaan kafien juga mampu menjejaskan hormon pada tubuh badan serta mampu menghalang pertumbuhan sel-sel kanser.

Berita gembira bagi pencinta kopi. Dari penyelidikan negara Sweden menyarankan min um sebanyak 5 gelas cawan kopi setiap hari bagi mencegah kanser payudara. Namun ia tetap saja mempunyai kesan sampingan yang mampu mengecilkan saiz payudara anda juga.

Berikut merupakan serba sedikit kesan kopi untuk payudara dan kesihatan yang harus anda ketahui.

Baca Sepenuhnya Kopi dan kanser payudara disini


Namun anda tidak perlu risau akan perkara tersebut dan payudara anda tidak akan mudah mengecut pada waktu malam. Mengikut kajian, wanita yang minum sebanyak 3 cawan kopi atau lebih setiap hari mempunyai saiz payudara sebanyak 17% lebih kecil berbanding wanita yang minum kopi sebanyak 3 cawan kopi sehari. Kesan kopi akan menjadi semakin kuat tindakbalasnya terhadap payudara setiap cawan kopi yang anda minum.