Scammer Mendedahkan Rahsia Cara Penjual Iphone Menipu Dalam Jual Beli Iphone

firaz
Bagaimana saya sebagai Penjual menipu anda dalam jual beli iPhone.  Jom belajar dengan saya cara untuk menipu pembeli.

Pertama
Saya buka laman jual beli, cari orang yang nak jual iPhone 6S. Saya cuba cari iPhone yang telah kemek atau calar supaya harga beli murah.

Contoh iPhone 6S 32GB Gold, ada kemek dan calar.  Saya beli harga RM400.

Kedua
Saya beli body part yang sama warna untuk disalin menjadi baru.

Bagi memastikan ia nampak lebih baik, saya beli bateri tiruan dan gantikan dalam iPhone tersebut. Dengan harapan bila pembeli guna dia rasa seperti baru.

Ketiga
Saya beli kabel lightening dan plug yang harga RM10.00 dan masukkan dalam kotak.

Kemudian, saya balut iPhone dengan plastik khas untuk menunjukkan ia telefon belum digunakan.

Keempat
Saya balut kotak dengan plastik supaya bila anda lihat, ia seperti iPhone baru.

Kemudian saya iklan dalam Instagram

iPhone 6S 32GB GOLD
NEW SET
SEAL
100% Original Apple
RM800.00.

Maka pengguna yang kemaruk nak iPhone murah terus beli dengan Penjual tersebut.

Bila iPhone sampai, terus puji kedai tersebut sebab dapat iPhone yang kondisi cantik dan baru dengan harga murah.

Tapi mereka xsedar iPhone tersebut adalah set tepakai.

Berdasarkan situasi ini, ingatlah bukan mudah untuk membeli sebuah iPhone. Kes ini bukan terpencil, ramai yang jadi mangsa.

Sebab utama, mereka beli tanpa bertanya kepada yang pakar. Ambilah info ini sebagai rujukan anda, saya akui bukan semua cetek akal seperti ini.

Kredit pada pakar iphone twitter/XavierNaxa