Dibuang Kerja? Apply Segera Dengan Perkeso Sebelum Terlambat

firaz
0

Mengikut kajian agensi pekerjaan negara terdapat berjuta rakyat bakal kehilangan pekerjaan sebelum akhir tahun 2020 ini. Situasi ekonomi dunia yang tidak menentu disebabkan oleh masalah pendemik virus Convid19 terus menyukarkan industri terutamanya industri pelancongan negara.


Mengikut data terkini WHO, di jangka kematian disebabkan oleh virus convid19 a akan mencecah sehingga 3 juta manusia di seluruh dunia. Ianya di burukkan lagi apabila kes aktif virus convid19 makin meningkat selepas pilihanraya negeri di adakan di Sabah.


Kes terbaru convid telah merebak ke Ibu Kota Kuala Lumpur hasil kegagalan pihak kerajaan untuk menguatkuasakan kewajipan kuarantin bagi mereka yang baru pulang dari Sabah baru baru ini. 


Sehubungan dari isu ini, banyak syarikat yang gagal untuk pulih akan membuat tindakan drastik dengan mengurangkan pekerja mereka untuk menyelamatkan syarikat. 


Namun begitu, rakyat wajar berterima kasih pada perdana menteri Najib Razak yang telah melaksanakan skim insurans pekerjaan (EIS)


Mana mana pekerja yang menyertai skim ini boleh mendapatkan duit belanja dari Perkeso selama 3 bulan dan layak menyertai program pencarian kerja oleh Perkeso.

Isi permohonan Anda di Sini.

Syarat syarat kelayakan Skim EIS. 

1. Permohonan dikemukakan dalam tempoh 60 hari dari tarikh hilang kerja.

2.  Yang paling penting anda telah mengambil skim EIS semasa bekerja sebelum ini.

SEMAK KELAYAKAN ANDA DISINI


Jangan risau jika anda kehilangan pekerjaan kerana rezeki pasti ada di mana mana yang penting adalah usaha anda. Gunakan teknologi terkini untuk mencari pekerjaan. 


Satu lubang rezeki tertutup pasti ade 10 lubang rezeki yang terbuka. Dan Kerajaan sedia membantu rakyat asalkan rakyat perlu berusaha untuk mengisi borang yang diperlukan kerajaan. 


Jangan hanya menghadap telefon sambil scroll Facebook Twitter sambil mengutuk kerajaan sedangkan kita tidak pernah berusaha memanjat pejabat kerajaan untuk mendapatkan bantuan. 

USAHA TANGGA KEJAYAAN. 

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)