Anugerah Hiburan Dibenarkan Tapi Sukan, Majlis Kahwin DiPerketatkan

firaz
0

Berat Sebelah. Itu lah perkataan yang mudah dan jelah boleh digunakan oleh rakyat harini jika berbicara berkenaan SOP Convid19 dalam negara hari ini.



Semua sedia maklum pelbagai aktivi hiburan dalam stesen tv terus di anjurkan seperti biasa dengan mengikut SOP yang ditetapkan oleh kerajaan. Terbaru adalah anugerah yang paling ditunggu-tunggu oleh sekalian rakyat di muka bumi ini.

Bagaimanapun ianya menjadi persoalan rakyat apabila industri hiburan dibenarkan beroperasi seperti biasa manakala sukan pula tidak dibenarkan. Seperti sedia maklum Piala Malaysia telah di batalkan selepas kerajaan tidak membenarkan penganjuran nya walaupun dalam stadium kosong. 

Perkara ini jauh berbeza dengan negara luar yang juga lebih teruk kesannya diserang convid19. Tetapi aktiviti sukan diteruskan seperti biasa dengan sop yang ketat.

Malah ada netizen yang sedih apabila majlis kahwin mereka tidak dibenarkan ada fotograper atau dihadiri oleh ibu bapa.



Sepatutmya kerajaan tidak boleh mengambil jalan mudah tutup itu tutup ini tapi buka itu buka ini sesuka hati. Walaupun bagi bantuan BPN berapa sen lah sangat. Nak bagi sila bagi Rm3000 satu keluarga sebulan. Selama 2 tahun Pastu tutup lah semua industri dan jalan.

Pada pendapat rakyat, kerajaan sekarang terlalu mangambil jalan mudah dengan tanpa mengambil kira masalah dan keperluan rakyat.

Untuk Pru15, rakyat kena bijak berpikir untuk memilih pemimpin. 

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)