Fan React Why Taylor Swift Skipped Malaysia, Indonesia and Philippines in Her Eras Tour

BLogTips
0

Taylor Swift adalah seorang penyanyi-penulis lagu Amerika yang terkenal dengan lagu-lagu pop, country, folk, rock dan alternatifnya. Beliau juga dikenali sebagai seorang artis yang pandai berubah-ubah gaya dan menghasilkan album-album yang berbeza tema dan konsep. Peminat-peminat Taylor Swift di seluruh dunia, termasuklah di Malaysia, Indonesia dan Filipina, sentiasa menantikan karya-karya terbaru daripada idola mereka.

 


Pada bulan Jun 2023, Taylor Swift mengumumkan tarikh-tarikh konsert dunianya yang dinamakan The Eras Tour, yang akan menampilkan lagu-lagu daripada album pertamanya hingga album terbarunya, Midnights. Peminat-peminat di Asia Tenggara berharap agar Taylor Swift akan mengadakan konsert di negara-negara mereka seperti yang pernah dilakukan pada tahun 2018 semasa Reputation Tour.

 

Namun, harapan mereka musnah apabila Taylor Swift hanya mengumumkan tiga tarikh konsert di Singapura sebagai satu-satunya destinasi di Asia Tenggara. Ini bermakna peminat-peminat di Malaysia, Indonesia dan Filipina terpaksa menanggung kos tinggi untuk pergi ke Singapura jika ingin menyaksikan konsert Taylor Swift secara langsung. Selain itu, tiket-tiket konsert juga dijual dengan harga yang sangat mahal, sehingga RM1249.99 untuk pakej VIP tertinggi.

 


Peminat-peminat di Malaysia, Indonesia dan Filipina merasa sangat kecewa dengan keputusan Taylor Swift ini. Mereka merasakan Taylor Swift tidak menghargai sokongan dan cinta mereka yang telah lama setia mengikuti perkembangan karier beliau. Mereka juga merasakan Taylor Swift tidak adil kerana mengabaikan negara-negara mereka yang mempunyai pasaran dan permintaan yang besar untuk konsert beliau. Mereka menulis luahan hati mereka di media sosial dengan menggunakan hashtag #TaylorSwiftComeToMalaysia #TaylorSwiftComeToIndonesia #TaylorSwiftComeToPhilippines.

 

Mereka juga membandingkan konsert Taylor Swift dengan konsert artis-artis lain yang lebih mengambil kira kehendak peminat mereka di Asia Tenggara. Sebagai contoh, Coldplay telah mengadakan enam hari konsert di Singapura dan satu hari konsert di Malaysia pada tahun 2017. Ed Sheeran pula telah menjual lebih daripada satu juta tiket untuk konsertnya di Australia pada tahun 2018.

 

Peminat-peminat di Malaysia, Indonesia dan Filipina masih berharap agar Taylor Swift akan menambah tarikh-tarikh konsert di negara-negara mereka pada masa akan datang. Mereka tidak mahu melepaskan peluang untuk melihat idola mereka secara dekat dan menyanyi bersama-sama lagu-lagu kegemaran mereka. Mereka juga mahu menunjukkan kepada Taylor Swift bahawa mereka adalah peminat-peminat yang setia dan bersemangat.

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)