Gadis Buat Video Agar-Agar Ikan Keli Ditonton 1juta Kali Dalam Tiktok

firaz
0

Saya melihat Anda mencari resepi masakan ikan keli paling sedap. Ikan keli adalah ikan yang kerap digunakan dalam masakan orang kita dan sesuai dinikmati bersama apa jenis kuah atau sambal.



Ada banyak resepi ikan keli yang boleh anda cuba, seperti masak lemak putih daun cekur, ikan keli bakar, ikan keli goreng berlada, ikan keli goreng rangup, ikan keli goreng berempah, masak lemak keli salai, ikan keli bakar percik, ikan keli sambal serai, gulai Terengganu ikan keli salai, dan ikan keli masak taucu.

 

(1) 10 Resepi Ikan Keli Yang Pasti Bikin Terliur

(2) 10 Resepi Ikan Keli Masak Kampung Style

(3) Koleksi 25 Resepi Ikan Disukai Ramai

 

Cara Menghilangkan Bau Hnyir Ikan Keli

Untuk menghilangkan bau hanyir ikan keli, ada beberapa cara yang boleh anda cuba. Salah satu cara ialah dengan menggunakan buah-buahan citrus seperti limau, lemon, belimbing buluh, asam gelugur dan asam jawa. Anda boleh rendam ikan keli dengan buah-buahan tersebut selama 10 minit sebelum dibilas bersih. 

Cara lain ialah dengan menggunakan tepung. Anda boleh taburkan tepung pada ikan keli dan biarkan ia diperap selama 15-30 minit. Tepung ini bukan sahaja boleh menghilangkan bau hanyir tetapi juga membuang lendir pada ikan. 

Anda juga boleh menggunakan daun pandan untuk menghilangkan bau hanyir ikan keli. Caranya, masukkan daun pandan ke dalam air yang digunakan untuk mencuci ikan keli. Daun pandan ini akan memberikan aroma yang menyenangkan pada ikan keli.

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)