Malaysia Truly Asia; Things To Do at Terengganu 3days 2 night

firaz
0

Anda mencari destinasi percutian yang menarik dan bersejarah? Anda ingin menikmati keindahan alam semula jadi dan budaya yang kaya? Anda ingin mencuba pelbagai aktiviti dan makanan yang lazat? Jika ya, anda harus melancong ke Terengganu!



Terengganu adalah salah satu negeri di Pantai Timur Malaysia yang menawarkan pelbagai tarikan untuk pelancong. Di sini, anda boleh mengunjungi pulau-pulau tropika yang cantik seperti Pulau Redang², Pulau Perhentian⁴ dan Pulau Kapas, di mana anda boleh bersnorkel, menyelam, bermain pasir atau bersantai di pantai.


Anda juga boleh menjelajahi bandar Kuala Terengganu yang mempunyai warisan dan seni bina yang unik. Anda boleh melihat Masjid Kristal¹ yang mengagumkan, Masjid Sultan Zainal Abidin yang berusia lebih 200 tahun, Istana Maziah yang megah dan Bukit Puteri yang menawarkan pemandangan bandar.



Jangan lupa untuk melawat Chinatown³ yang meriah, di mana anda boleh menikmati makanan Cina Peranakan yang sedap, melihat seni jalanan yang kreatif, mengunjungi kuil-kuil seperti Ho Ann Kiong⁵ dan Teck Soon Heritage House, dan membeli-belah di Pasar Payang³ yang terkenal.


Selain itu, anda juga boleh mengalami kehidupan nelayan di Pulau Duyung atau Seberang Takir, belajar tentang sejarah dan budaya Terengganu di Muzium Kompleks Negeri Terengganu, berseronok di Taman Tamadun Islam² yang mempamerkan replika monumen Islam dunia, atau bersantai di Pantai Batu Buruk.



Terengganu menjanjikan pengalaman percutian yang tidak akan anda lupakan. Jadi, tunggu apa lagi? Tempah pakej 3 hari 2 malam kami sekarang dan nikmati harga istimewa dan perkhidmatan terbaik. Anda pasti akan berasa puas hati dan ingin kembali lagi!


Untuk maklumat lanjut atau tempahan, sila hubungi kami di nombor telefon atau laman web kami. Kami sedia membantu anda merancang percutian impian anda ke Terengganu!.

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)