Sunway Theme Water Park: No 1 Water Theme Park In Asian And World?

BLogTips
0

Sunway Lagoon Water Park adalah sebuah taman tema air yang terletak di Petaling Jaya, Selangor. Ia menawarkan pelbagai tarikan dan aktiviti untuk pengunjung dari semua peringkat umur dan minat. Dengan lebih 80 tarikan yang terbahagi kepada enam zon berbeza, iaitu Water Park, Amusement Park, Wildlife Park, Extreme Park, Scream Park dan Nickelodeon Lost Lagoon, Sunway Lagoon Water Park adalah destinasi riadah dan rekreasi keluarga yang ideal.

 


Salah satu tarikan utama di Sunway Lagoon Water Park adalah Vuvuzela, gelongsor air terbesar dan tertinggi di dunia . Pengunjung akan dilancarkan dari menara setinggi 11 tingkat, melalui air yang bergolak dengan pusingan dan belokan, sebelum jatuh ke dalam corong raksasa yang berbentuk vuvuzela. Pengalaman ini pasti akan menaikkan adrenalin dan memberi kenangan yang tidak dapat dilupakan.

 

Selain itu, pengunjung juga boleh menikmati kolam ombak buatan manusia terbesar di dunia, yang mampu menghasilkan ombak setinggi lapan kaki. Pengunjung boleh berselancar, bermain bola tampar pantai atau bersantai di pasir putih yang halus. Bagi mereka yang ingin mencuba sesuatu yang berbeza, mereka boleh mencuba Surf Simulator atau FlowRider , sebuah peranti yang membolehkan pengunjung menunjukkan kemahiran berselancar mereka tanpa perlu ke laut.

 

Bagi penggemar haiwan, Sunway Lagoon Water Park juga menawarkan Wildlife Park, sebuah taman haiwan interaktif yang mempunyai lebih 150 spesies haiwan dari seluruh dunia . Pengunjung boleh melihat dan menyentuh beberapa haiwan seperti burung merak, kuda nil, harimau belang, gajah dan monyet. Pengunjung juga boleh menyaksikan pertunjukan haiwan yang menghiburkan dan mendidik.

 


Bagi penggemar Nickelodeon, Sunway Lagoon Water Park juga menawarkan Nickelodeon Lost Lagoon, sebuah zon bertema Nickelodeon yang pertama di Asia . Di sini, pengunjung boleh bertemu dengan watak-watak kegemaran mereka seperti SpongeBob SquarePants, Dora the Explorer, Teenage Mutant Ninja Turtles dan lain-lain. Pengunjung juga boleh menikmati beberapa tarikan seperti Kubarango, Jungle Fury, Monsoon 360 dan Splish Splash.

 

Bagi penggemar aktiviti sukan ekstrem, Sunway Lagoon Water Park juga menawarkan Extreme Park, sebuah zon yang menawarkan pelbagai aktiviti seperti flying fox, bungee jumping, paintball, ATV dan go-kart . Pengunjung boleh mencabar diri mereka dengan aktiviti-aktiviti ini dan merasai keseronokan dan kepuasan.

 

Bagi penggemar aktiviti seram, Sunway Lagoon Water Park juga menawarkan Scream Park, sebuah zon yang menawarkan lima zon seram yang berbeza . Pengunjung boleh berjalan melalui lorong-lorong gelap yang dipenuhi dengan bunyi-bunyi menakutkan, hantu-hantu ngeri dan pelakon-pelakon profesional yang menyamar sebagai zombi, pontianak, hantu raya dan sebagainya. Pengunjung pasti akan menjerit-jerit ketakutan tetapi juga gembira.

 


Untuk memudahkan pengunjung menikmati semua tarikan di Sunway Lagoon Water Park, pengunjung boleh membeli tiket secara online melalui Klook, sebuah platform tempahan pelancongan dalam talian. Dengan Klook, pengunjung boleh mendapatkan harga tiket yang lebih murah, penjimatan sehingga 6%, dan pengesahan segera. Pengunjung juga boleh mendapatkan Quack Xpress, sebuah pas yang membolehkan pengunjung melangkau barisan untuk tarikan-tarikan tertentu. Selain itu, pengunjung juga boleh mendapatkan baucar Gong Cha bernilai RM10 secara eksklusif dengan Klook.

 

Sunway Lagoon Water Park adalah sebuah taman tema air yang menawarkan sesuatu untuk semua orang. Ia adalah tempat yang sesuai untuk menghabiskan masa bersama keluarga dan kawan-kawan. Jangan lepaskan peluang untuk mengunjungi Sunway Lagoon Water Park dan alami keseronokan dan kegembiraan yang tidak terhingga.

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)