MyFirstTime Pengalaman Mengejutkan Di Sunway Lagoon, Nak Mandi Pun Tak Selesa Mereka Memandang Kami?

BLogTips
0

Hari itu adalah hari yang cerah dan indah. Saya dan kawan-kawan saya telah merancang untuk pergi ke Sunway Lagoon Water Park, sebuah taman tema air yang terkenal di Petaling Jaya, Selangor. Kami telah membeli tiket secara online untuk menjimatkan masa dan wang. Kami bersemangat untuk mencuba lebih 80 tarikan yang terdapat di sana, termasuk Water Park, Amusement Park, Wildlife Park, Extreme Park dan Scream Park.

 


Kami sampai di sana pada pukul 10 pagi dan terus menuju ke Water Park. Kami terpesona dengan saiz dan keindahan kolam ombak buatan manusia yang terbesar di dunia. Kami menikmati berselancar dan bermain bola tampar pantai di sana. Kemudian, kami mencuba beberapa gelongsor air yang menarik dan mencabar, seperti African Pythons, Congo Challenge, Cameroon Climb dan Vuvuzela. Kami juga melawat Little Zimbabwe, sebuah kampung air Afrika yang interaktif dengan rumah-rumah dan pejuang Masai.

 

Selepas itu, kami pergi ke Amusement Park untuk menaiki beberapa permainan klasik seperti komidi putar, kereta bumper, roda moscow dan kapal layar. Kami juga tidak melepaskan peluang untuk menonton pertunjukan 5D yang menggabungkan pengalaman sinema dan air. Kami berasa seperti berada di dalam filem itu sendiri!

 


Kami kemudian mengambil masa untuk melawat Wildlife Park, sebuah taman haiwan interaktif yang mempunyai lebih 150 spesies haiwan dari seluruh dunia. Kami dapat melihat dan menyentuh beberapa haiwan seperti burung merak, kuda nil, harimau belang, gajah dan monyet. Kami juga menyaksikan pertunjukan haiwan yang menghiburkan dan mendidik.

 

Selepas makan tengah hari di salah satu restoran yang terdapat di sana, kami bersedia untuk mencabar diri kami di Extreme Park. Kami mencuba beberapa aktiviti sukan ekstrem seperti flying fox, bungee jumping, paintball, ATV dan go-kart. Kami berasa berdebar-debar dan puas hati dengan pengalaman kami.

 

Akhir sekali, kami pergi ke Scream Park, sebuah taman tema seram yang mempunyai lima zon yang berbeza. Kami berjalan melalui lorong-lorong gelap yang dipenuhi dengan bunyi-bunyi menakutkan, hantu-hantu ngeri dan pelakon-pelakon profesional yang menyamar sebagai zombi, pontianak, hantu raya dan sebagainya. Kami menjerit-jerit ketakutan tetapi juga gembira.

 

Namun, apabila kami sampai di zon terakhir yang bernama The Ghostbusters Adventure Live!, kami terkejut apabila kami melihat seorang lelaki berpakaian macam doktor gila sedang menunggu kami di pintu masuk. Dia berkata bahawa dia adalah penemu mesin portal antara dunia nyata dan dunia hantu. Dia berkata bahawa dia ingin mencuba mesin itu dengan kami sebagai sukarelawan. Kami menolak tawaran itu tetapi dia tidak mahu mendengar. Dia menekan butang merah dan tiba-tiba kami diseret ke dalam portal itu!

 


Kami terperanjat apabila kami mendapati diri kami berada di dunia hantu yang penuh dengan makhluk-makhluk seram yang tidak pernah kami lihat sebelum ini. Kami cuba melarikan diri tetapi kami tersesat di dalam labirin hantu itu. Kami berdoa agar ada sesiapa yang dapat menyelamatkan kami.

 

Tiba-tiba, kami mendengar bunyi sirene dan melihat empat orang lelaki berpakaian macam Ghostbusters sedang berlari ke arah kami. Mereka membawa senjata proton dan perangkap hantu. Mereka memberitahu kami bahawa mereka adalah pekerja Sunway Lagoon yang bertugas untuk mengawal mesin portal itu. Mereka berkata bahawa doktor gila itu adalah seorang pencuri yang telah mencuri mesin itu dari stor Sunway Lagoon. Mereka berkata bahawa mereka akan membawa kami keluar dari dunia hantu itu.

 

Kami mengikut mereka dengan lega. Mereka berjaya menembak dan menangkap beberapa hantu yang menghalang jalan kami. Akhirnya, kami sampai di portal keluar dan kembali ke dunia nyata. Kami bersyukur kerana selamat.

 

Mereka meminta maaf kepada kami atas kejadian itu dan memberitahu kami bahawa doktor gila itu telah ditangkap oleh pihak berkuasa. Mereka juga memberitahu kami bahawa mereka akan memberi kami tiket percuma untuk datang ke Sunway Lagoon lagi. Kami menerima tawaran itu dengan senang hati.

 

Itulah pengalaman menarik saya ke Sunway Lagoon Water Park. Walaupun saya mengalami kejadian yang menakutkan, saya juga berasa gembira dan seronok dengan tarikan-tarikan yang ada di sana. Saya berharap dapat pergi ke sana lagi dengan kawan-kawan saya..

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)