Hebahan Tawaran Pelbagai Jawatan Kosong Di Universiti Malaysia Terengganu (UMT)

firaz
0

Saya faham bahawa anda sedang mencari jawatan kosong di Universiti Malaysia Terengganu (UMT). Saya boleh membantu anda dengan memberikan anda beberapa maklumat tentang cara memohon jawatan di UMT dan tips interview nanti.




Mohon Jawatan Disini

Untuk memohon jawatan di UMT, anda perlu mendaftar secara online di portal myJob@UMT. Anda perlu mengisi lengkap maklumat peribadi, akademik, pengalaman dan lain-lain maklumat yang diperlukan. 



Anda boleh memohon dua (2) jawatan sahaja dalam satu iklan. Anda juga perlu memastikan maklumat yang diberi adalah benar dan tepat. 

Hanya permohonan yang lengkap dan memenuhi syarat akan diproses. Anda akan dimaklumkan melalui emel/surat jika anda disenarai pendek untuk sesi temuduga.


Contoh Tips Semasa Interview Kerja

Anda boleh menggunakan pengalaman anda sendiri atau imaginasi anda untuk mencipta cerita yang menarik dan relevan dengan jawatan yang anda mohon. Contohnya, jika anda mohon jawatan sebagai pensyarah sains laut, anda boleh membuat cerita seperti ini:


Saya telah berminat dengan sains laut sejak kecil. Saya suka menonton rancangan dokumentari tentang kehidupan laut dan membaca buku-buku tentang pelbagai spesies marin. Saya bercita-cita untuk menjadi seorang penyelidik yang dapat menyumbang kepada pengetahuan dan pemuliharaan alam sekitar laut.


Selepas tamat pengajian ijazah sarjana muda dalam bidang sains laut di UMT, saya mendapat peluang untuk menyertai sebuah projek penyelidikan tentang kesan perubahan iklim terhadap terumbu karang di Pulau Redang.

Saya bekerja bersama-sama dengan sebuah pasukan yang terdiri daripada pensyarah, pelajar dan kakitangan UMT. Saya bertanggungjawab untuk mengumpul data, menganalisis sampel, menulis laporan dan menyampaikan hasil penyelidikan kepada pihak berkepentingan.


Projek penyelidikan itu telah memberikan saya banyak pengalaman dan cabaran yang bermanfaat. Saya telah belajar tentang kaedah-kaedah penyelidikan yang terkini, teknik-teknik komunikasi yang berkesan, etika kerja yang tinggi dan kerjasama yang erat dengan pasukan saya.

Saya juga telah menghadapi beberapa masalah seperti kerosakan peralatan, cuaca buruk, kekurangan sumber dan konflik antara ahli pasukan. Saya telah berusaha untuk menyelesaikan masalah-masalah ini dengan cara yang profesional, kreatif dan bertanggungjawab.

Projek penyelidikan itu juga telah menimbulkan minat saya untuk terus menyelidiki topik-topik yang berkaitan dengan sains laut. Saya ingin mengetahui lebih lanjut tentang bagaimana sains laut dapat membantu dalam mengatasi isu-isu global seperti pencemaran, pemusnahan habitat, kepupusan spesies dan ketidakseimbangan ekosistem.

Saya juga ingin berkongsi pengetahuan dan keghairahan saya dengan generasi muda yang mungkin berminat untuk mengikuti bidang ini.

Oleh itu, saya memohon jawatan sebagai pensyarah sains laut di UMT kerana saya percaya bahawa ini adalah peluang yang sesuai untuk saya untuk mencapai matlamat saya.

Saya yakin bahawa saya mempunyai kelayakan, pengalaman, kemahiran dan sikap yang diperlukan untuk menjalankan tugas-tugas sebagai pensyarah dengan cemerlang. Saya juga berharap dapat menyumbang kepada visi dan misi UMT sebagai sebuah universiti yang unggul dalam bidang sains marin.

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)