Jual Karipap Mampu Jana Income 80ribu Sebulan? Kenapa Kita Masih Makan Gaji

BLogTips
0

Karipap adalah sejenis kuih yang popular di Malaysia. Ia terdiri daripada kulit doh yang digoreng dan diisi dengan pelbagai inti, seperti kentang, daging, ikan atau sardin. Karipap biasanya berbentuk separuh bulan atau bulat. 

 

Himpunan Resipi Karipap

Untuk membuat karipap yang sedap, anda perlu memilih resepi kulit dan inti yang sesuai dengan citarasa anda. Berikut adalah beberapa resepi karipap yang boleh anda cuba:

       Resipi Karipap Kentang Yang Kulitnya Kekal Rangup Sampai Ke Petang. Resipi ini menggunakan tepung gandum, minyak masak, marjerin dan air rendaman kapur makan untuk membuat kulit karipap yang garing dan tahan lama. Intinya pula menggunakan ubi kentang, bawang besar, serbuk kari, gula, garam dan serbuk perasa.

       Karipap (Malay Style Curry Puffs) - Smooth Crust. Resipi ini menggunakan tepung gandum, minyak masak, garam dan air untuk membuat kulit karipap yang licin dan lembut. Intinya pula menggunakan ubi kentang, bawang besar, bawang putih, halia, serbuk kari, serbuk kunyit, garam dan gula.

       Resepi Karipap Kentang Mudah Sukatan Cawan (Rangup dan Gebu). Resipi ini menggunakan sukatan cawan untuk memudahkan anda mengukur bahan-bahan. Kulit karipap dibuat dengan tepung gandum, minyak masak dan air. Intinya pula menggunakan ubi kentang, bawang besar, bawang putih, halia, serbuk kari, serbuk cili, garam dan gula.

Semoga anda berjaya membuat karipap yang sedap dan menikmatinya bersama keluarga dan rakan-rakan. Selamat mencuba!

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)