Pakej 5G Madani: Ini Yang Perlu Anda Tahu Sebelum Daftar

firaz
0

Pakej 5G Madani adalah inisiatif kerajaan Malaysia untuk menyediakan perkhidmatan internet 5G yang berkualiti dan berpatutan kepada rakyat. Berikut adalah beberapa perkara yang pengguna perlu tahu tentang pakej ini:


Cara Daftar Pakej 5G Madani Beserta Free Smartphone


- Pakej 5G Madani adalah pakej telefon pintar 5G pelan data (device bundle) dengan harga telefon pintar jenama Samsung A14 5G dan Honor 90 Lite 5G serendah RM240.00 berserta pelan data sebanyak 60GB pada harga RM60.00 sebulan¹².


- Bagi golongan B40, sejumlah 100,000 pelanggan terawal akan menikmati Pakej 5G Madani dengan harga telefon pintar serendah RM120.00¹².


- Pakej ini akan berada di pasaran bermula pada 31 Ogos 2023 dengan kontrak langganan selama 24 bulan. Pakej ini turut menawarkan tempoh waranti 2 tahun berbanding hanya 1 tahun sebelum ini¹².


- Pakej ini merupakan kerjasama strategik Kementerian Komunikasi dan Digital melalui Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC), syarikat penyedia perkhidmatan telekomunikasi (telco) yang terlibat, serta dua syarikat pengeluar peranti iaitu Samsung Malaysia dan Honor Malaysia¹².


- Pakej ini selari dengan visi dan kerangka Ekonomi Madani yang turut memberi fokus kepada inisiatif mengurangkan beban ekonomi rakyat dan merapatkan jurang digital antara rakyat¹.


- Sebagai menghargai penjawat awam, kerajaan juga memperkenalkan Insentif Postpaid Madani Penjawat Awam dengan pemberian rebat RM10 sebulan yang akan dinikmati oleh semua penjawat awam di Malaysia. Ianya terpakai untuk mana-mana pakej postpaid sedia ada¹.


Saya harap maklumat ini dapat membantu anda memahami lebih lanjut tentang Pakej 5G Madani. Jika anda berminat untuk melanggan pakej ini, anda boleh menghubungi syarikat telco yang terlibat atau mengunjungi laman web mereka untuk maklumat lanjut. Terima kasih 😊

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)