Penumpang Ehailing Tawarkan Blow//-Jb Untuk Ganti Tambang Dari KLIA ke Kuala Lumpur

firaz
0

Suatu hari, aku sedang menjalankan perkhidmatan ehailing dan menerima permintaan dari seorang penumpang yang bernama Alex. Alex kelihatan riang dan mempunyai semangat yang tinggi.



Setibanya di destinasi, Alex mula kelihatan agak gelisah dan akhirnya mengakui bahawa dia terlupa membawa dompetnya dan tidak mempunyai wang tunai atau kad kredit untuk membayar caj perjalanan.



Kami berdua terdiam seketika, kemudian aku berseloroh, "Hmm, nampaknya ini adalah masalah yang agak unik." Alex tersenyum malu dan bertanya, "Adakah anda bersetuju untuk menerima 'hutang' dengan syarat saya membayar nanti?" Aku mengangguk sambil tersenyum, setuju dengan cadangan tersebut.


Kami pun bermula dengan perbualan yang santai dan lucu. Alex berkongsi beberapa cerita lucu tentang kehidupannya, yang membuat perjalanan kami terasa singkat. Ketika tiba di destinasi, Alex mencatat nombor telefon dan nama saya untuk memastikan dia akan membayar balik.


Beberapa minggu kemudian, saya menerima panggilan daripada Alex. Dia telah berjaya membayar hutangnya melalui perbankan dalam talian dan ingin berterima kasih kerana bersikap memahami. Kami berdua tergelak dan bersetuju bahawa pengalaman ini adalah satu yang sukar dilupakan. Dari situ, kami menjalinkan persahabatan yang unik dan mengingatkan saya bahawa kadang-kadang, pengalaman yang tidak terduga membawa kita lebih dekat dengan orang lain dalam cara yang menyenangkan.

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)