Inilah Punca Sebenar MYAirline Tutup Kedai, Ada Kes Sakau? Sijil SSM Mengejutkan?

firaz
0

MYAirline telah menangguhkan operasi dengan serta-merta pada 12 Oktober 2023 kerana menghadapi "tekanan kewangan yang teruk".  Syarikat ini sedang menunggu penstrukturan semula dan penambahbaikan modal oleh pemegang saham.


Wajah Owner MYAirline

Keputusan ini telah menimbulkan kemarahan dan kekecewaan di kalangan penumpang, pekerja dan rakan kongsi syarikat itu.


MYAirline masih bertanggungjawab untuk memulangkan wang kepada penumpang yang telah membeli tiket dari syarikat itu tetapi tidak dapat terbang. 


Penumpang yang terjejas boleh menghubungi saluran aduan khusus syarikat itu di customercare@myairline.my.


Mavcom, badan pengawal selia penerbangan Malaysia, juga telah menubuhkan talian hotline dan saluran lain untuk membantu penumpang yang terjejas. ¹


Untuk mendapatkan wang balik dari MYAirline, anda perlu mengikuti langkah-langkah berikut:


- Hubungi saluran aduan khusus syarikat itu di customercare@myairline.my dan nyatakan nombor tempahan anda, nama anda, tarikh penerbangan dan sebab pembatalan. 

- Tunggu maklum balas daripada syarikat itu mengenai status permohonan wang balik anda. Syarikat itu akan menghubungi anda dalam tempoh 30 hari dari tarikh permohonan. 

- Sekiranya anda tidak menerima wang balik anda dalam tempoh 30 hari, anda boleh menghubungi Mavcom, badan pengawal selia penerbangan Malaysia, untuk mendapatkan bantuan. Anda boleh menghubungi Mavcom melalui talian hotline 1800-18-6966 atau emel consumer@mavcom.my

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)