Kartel Most Wanted Ecuador Menawan Stesen TV dan Sedia Berperang Dengan Tentera

firaz
0


José Adolfo Macías Villamar - Wikipedia

Adolfo Macías Villamar: Curfew in Ecuador after infamous gang leader 'Fito' vanishes from cell




Ecuador’s ‘Most Wanted’ Criminal Has Disappeared From Prison: What to Know

Ecuador's 'most wanted' criminal 'Fito' who rules feared Los Choneros drugs gang disappears from his prison cell sparking huge.




Adolfo Macias Villamar, atau lebih dikenali sebagai Fito, ialah seorang penjenayah, pengganas dan pengedar dadah dari Ecuador, yang merupakan ketua kumpulan jenayah Los Choneros.


Beliau telah melarikan diri dari penjara pada hari Ahad, menyebabkan keadaan darurat selama 60 hari di Ecuador. Beliau juga disyaki terlibat dalam pembunuhan calon presiden Fernando Villavicencio pada tahun lepas.


Pada hari Isnin, sekumpulan lelaki bertopeng menyerbu stesen televisyen Ecuavisa dan menuntut agar Fito dibebaskan. Mereka mengancam akan meletupkan bom jika tuntutan mereka tidak dipenuhi. Polis telah menghalau penyerang itu dan tidak ada mangsa yang dilaporkan.



 


Menurut sumber berita, Fito telah melarikan diri dari penjara semasa dia dibawa ke temujanji doktor pada Hari Krismas.

Beliau dikatakan telah mengelak dari pengawal penjaranya dan tidak kembali ke selnya.

Ini bukan kali pertama Fito melarikan diri dari penjara; pada tahun 2013, beliau dan 17 banduan lain telah meloloskan diri dari penjara keselamatan maksimum La Roca dan melarikan diri dengan bot di Sungai Daule. 

Beliau ditangkap semula empat bulan kemudian di rumah ibunya di bandar Manta.


Fugitive gang leader Jose 'Fito' Macias failed to return to Ecuador prison after 'guards escorted him to a doctor's appointment on Christmas Day.


Adolfo Macías Villamar: Curfew in Ecuador after infamous gang leader 'Fito' vanishes from cell

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)