Lagi Kisah Warga Rohingya Cuba Menipu Membuatkan Petugas NGO Benggang

firaz
INI CERITA JENIS ROHINGYA TAK MAKAN SAMAN.

Aku ni kalau dengan Rohingya ni bukanlah tak pernah berurusan. Pergi ke kem pelarian Rohingya di Bangladesh sahaja dah 3 kali. Tapi jenis Rohingya yang dah lama duduk Malaysia ni ramai dah aku jumpa kaki lipat.
gambar sekadar hiasan
Hari ni dapat berita 20 keluarga Rohingya tengah kebulur katanya di Inderapura, Kuantan. Ada 1 keluarga baru dapat anak (gambar 2). Perlukan bantuan makanan segera. Katanya.

Aku pun tanya rakan-rakan Jabatan Amal. Dan telah disahkan yang bantuan makanan telah diberi 3 hari lepas (gambar ke-3). Korang tengok berapa kampit beras Jabatan Amal kasi. Tengok nombor rumah, nombor 13.

Baca Kisah Penuh Disini

Prinsip dan penafian: Aku orang NGO kemanusiaan. Aku tak nafikan keperluan mereka mendapatkan hak makanan. Yang mana dalam kaadaan teruk memang kita bantu. Jangan hukum semua Rohingya sama. Aku akan bantu orang Rohingya seperti biasa, ada peluang ke kem pelarian mereka aku tetap akan pergi. Yang penipu, kita tetap akan tibai.