Convid19: Beberapa Ahli Politik Disahkan Positif "Bodoh" Hingga Menyusahkan Rakyat Oleh Netizen

firaz
0

Minggu ini negara digemparkan dengan peningkatan kes convid19 yang tinggi secara mendadak setelah berakhirnya Pilihanraya Negeri Sabah.


Sebanyak 287 kes telah di catatkan semalam menjadikan jumlah kes tertinggi pernah dicatakan oleh negara sejak virus convid19 dijumpai di negara China pada awal tahun 2020.


Susulan daripada itu, kerajaan telah mendapat kecaman yang teruk dari netizen di semua laman sosial terutama di Twitter.com dan Facebook.com.


Beberapa ahli politik telah di pilih oleh netizen sebagai positif "Bodoh" kerana tindakan yang telah menyusahkan rakyat.

Carta Ahli Politik Bodoh. 

1. Arahan "last minit" dari kementerian tidak membenarkan pelajar mendaftar di pusat pengajian. Perkara ini menyebabkan beribu pelajar terkandas di ibu kota tanpa arah tujuan. Pelajar juga mengalami kerugian membatalkan deposit rumah sewa, tiket penerbangan, tiada tempat tidur kerana tidak dibenarkan masuk ke asrama.


2. Tiada arahan kuarantin wajib kepada mereka yang baru pulang dari kempen di Sabah yang mempunyai kes positif convid yang tinggi. Ini menyebabkan virus keluar merebak ke seluruh negara.


3. Yang paling geram, apabila tersebarnya gambar Perdana Menteri USA yang merasmikan acara golf selepas pulang dari berkempen di negeri timur USA.


Sikap mereka yang tidak acuh terhadap SOP yang dikeluarkan oleh Kementerian Kesihatan telah di sahkan positif bodoh oleh netizen di media sosial.

Rakyat di saman dan ditakutkan dengan nilai denda Rm1000 malangnya pihak kayangan selamba bodoh tidak mengikut SOP yang diwajibkan kepada rakyat biasa.

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)