15 Resepi Daging Lembu dan Kambing Yang Menarik Sempena Aidiladha Bakal Tiba

BLogTips
0

 Saya boleh membantu anda mencari resepi daging lembu dan kambing yang sedap dan menyelerakan bagi Malaysia. Berikut adalah lima resepi yang saya dapati dari hasil carian web saya:



1.  **Resepi Daging Masak Merah Ala Thai**:  

    Resepi ini menggunakan daging lembu yang digoreng dengan cili kering, bawang besar, bawang putih, cili padi, sos cili, sos tomato, gula Melaka dan garam. Resepi ini sesuai untuk dimakan bersama nasi putih atau nasi minyak.

 

 SENARAI RESEPI MASAKAN AYAM DISINI

 

2.  **Resepi Kambing Bakar Kebaboom**: 

Resepi ini menggunakan daging kambing yang direndam dengan gula batu, air dan sprite selama dua jam sebelum dibakar. Bahan perapan menggunakan sos BBQ dan herb. Resepi ini boleh dihidangkan dengan sos mayonis, sos cili dan salad.

 

3.  **Resepi Nasi Beriani Kambing**: 

Resepi ini menggunakan daging kambing yang direbus dengan rempah ratus, bawang besar, bawang putih, halia, lengkuas, serai, daun pandan, daun salam, daun kunyit, garam dan gula. Nasi pula dimasak dengan minyak sapi, bawang goreng, rempah ratus, santan dan garam. Resepi ini boleh dihidangkan dengan acar timun dan sambal kicap.

 

4.  **Resepi Daging Goreng Kunyit**: 

Resepi ini menggunakan daging lembu yang direbus dengan garam dan serbuk kunyit sebelum digoreng dengan bawang besar, lobak merah, kacang panjang dan cili merah. Resepi ini sesuai untuk dimakan bersama nasi putih atau nasi lemak.

 

5.  **Resepi Kari Kambing**: 

Resepi ini menggunakan daging kambing yang ditumis dengan bawang besar, bawang putih, halia, lengkuas, serai, daun kari, rempah kari daging dan santan. Resepi ini boleh dihidangkan dengan roti canai, roti jala atau nasi putih.

Semoga anda dapat mencuba resepi-resepi ini dan menikmatinya bersama keluarga dan rakan-rakan anda. Selamat mencuba! 😊

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)