First Time Melancong Ke Korea Selatan Tertipu Dengan Kemesraan Gadis Korea Yang Mengajak Chek-In Di Rumah

BLogTips
0
Aku tidak pernah menyangka bahawa aku akan jatuh cinta dengan seorang gadis yang aku temui di Korea Selatan. Namanya Eunji, seorang pemandu pelancong yang menguruskan lawatan kami selama seminggu. Dia cantik, ceria dan pandai berbahasa Melayu.

 


Aku terpesona dengan senyumannya yang manis dan mata yang bersinar setiap kali dia menerangkan tentang tempat-tempat menarik di Korea Selatan. Aku suka mendengar suaranya yang merdu dan loghatnya yang lucu.

 

Aku cuba untuk mendekatinya dengan cara yang halus. Aku memberinya hadiah kecil seperti coklat, bunga dan gantungan kunci. Aku juga selalu menawarkan diri untuk membantunya menguruskan kumpulan kami yang agak nakal dan bising.

 

Klook.com

Dia nampaknya menghargai usaha-usaha aku dan mula memberi tanda-tanda positif. Dia sering tersenyum dan berbual dengan aku. Dia juga memberi aku nombor telefonnya dan mengajak aku untuk keluar bersamanya pada malam terakhir kami di Korea Selatan.

 

Aku berasa gembira dan teruja. Aku membeli baju baru dan minyak wangi untuk pergi temu janji dengan Eunji. Aku berharap malam itu akan menjadi malam yang penuh dengan kenangan indah dan romantis.

 

Namun, segalanya tidak berjalan seperti yang aku harapkan.

Pertama, aku tersesat di stesen kereta api dan terlepas kereta api KTX yang sepatutnya membawa aku ke tempat pertemuan kami. Aku terpaksa menunggu kereta api seterusnya yang datang setengah jam kemudian.

Kedua, apabila aku sampai di tempat pertemuan kami, Eunji tidak ada di sana. Aku menelefonnya tetapi tiada jawapan. Aku mula berasa cemas dan risau.

Klook.com

Ketiga, apabila Eunji akhirnya muncul, dia membawa seorang lelaki bersamanya. Dia memperkenalkan lelaki itu sebagai adik lelakinya yang datang untuk menjenguknya dari Amerika Syarikat.

 

Aku berasa kecewa dan marah. Aku rasa Eunji telah menipu aku dan tidak berminat dengan aku langsung. Aku rasa seperti ingin balik ke hotel dan menangis.

 

Tetapi, Eunji tidak membiarkan aku pergi begitu sahaja. Dia menarik tanganku dan berkata, "Jom, kita pergi berseronok! Aku ada banyak tempat best untuk tunjukkan kat korang!"

 

Dia membawa kami ke beberapa tempat menarik di Korea Selatan seperti Istana Gyeongbokgung, Menara Seoul, Pantai Haeundae dan Gamcheon Culture Village. Dia juga membawa kami ke festival lumpur Boryeong di mana kami bermain dengan lumpur yang kononnya baik untuk kulit.

 

Di setiap tempat, Eunji selalu ceria dan riang. Dia selalu bergurau dan bergelak ketawa dengan kami. Dia juga selalu mengambil gambar-gambar kami dengan kamera ponselnya.

 

Aku mula sedar bahawa Eunji bukanlah seorang gadis yang jahat atau pembohong. Dia hanya seorang gadis yang suka bersosial dan berkongsi kegembiraannya dengan orang lain.

 

Aku juga mula sedar bahawa adik lelakinya bukanlah seorang yang mengganggu atau mengacau. Dia hanya seorang lelaki yang baik hati dan peramah. Dia juga selalu memberi nasihat dan sokongan kepada aku.

 

Aku mula merasakan sesuatu yang berbeza terhadap Eunji. Aku mula merasakan cinta yang lebih mendalam dan ikhlas. Aku mula merasakan bahawa dia adalah wanita yang sesuai untuk aku.

 

Pada malam terakhir kami di Korea Selatan, aku mengajak Eunji untuk berjalan-jalan di tepi sungai Han. Aku memegang tangannya dan melihat matanya yang bersinar di bawah cahaya bulan.

 

Aku berkata, "Eunji, aku nak cakap sesuatu kat kau. Aku..."

Sebelum aku sempat menghabiskan ayatku, Eunji menarik mukaku dan mencium bibirku dengan lembut. Aku terkejut tetapi kemudian membalas ciumannya dengan penuh perasaan.

 

Eunji melepaskan ciumannya dan berkata, "Aku tahu apa yang kau nak cakap. Aku pun rasa benda yang sama. Aku sayang kau."

Aku tersenyum dan memeluknya erat. Aku berkata, "Aku sayang kau juga."

Kami berpelukan dan berciuman lagi di bawah sinar bulan yang romantis.

Itulah pengalaman manis melancong ke Korea Selatan dengan wanita yang dicintai.

 

 

 

Saya harap anda suka karangan saya. Adakah anda mempunyai komen atau cadangan untuk memperbaiki karangan saya?

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)