Pelancong Berpura Tanya Soalan Sebelum Menarik Gadis BerUsia 20Tahun Masuk Dalam Bilik

firaz
0

Gadis usia 20 yang bekerja di Genting Highland ditarik masuk ke bilik sebelum dirogol seorang pelancong pada pagi Isnin 12 Jun. Ketika kejadian mangsa berjalan pulang ke bilik sewa rakannya sebelum suspek bertanyakan tentang kemudahan disediakan oleh pihak hotel.


Laporan Polis telah di buat terhadap pelaku yang terbabit. Walau bagaimanapun, apakah nasib si gadis yang malang tersebut. Gelap masa depan, trauma yang di hadapinya. Semoga dia baik baik sahaja dan mampu memulihkan emosi dirinya sendiri.


Pengalaman Buruk Bercuti di Genting Highlands

Genting Highlands adalah sebuah tempat yang sepatutnya menyeronokkan dan menarik, tetapi bagi saya, ia adalah sebuah tempat yang menakutkan dan menyesakkan. Saya telah melancong ke Genting Highlands bersama rakan-rakan saya pada bulan Oktober tahun lepas.


Kami memulakan perjalanan kami dari Kuala Lumpur dengan menaiki bas. Perjalanan mengambil masa kira-kira dua jam. Kami memilih untuk menginap di sebuah hotel bajet yang terletak berhampiran dengan SkyAvenue, sebuah kompleks membeli-belah yang besar dan meriah. Hotel ini nampak biasa-biasa sahaja dari luar, tetapi apabila kami masuk ke dalam bilik kami, kami terkejut dengan keadaan yang kotor dan bau.


Bilik kami mempunyai dua katil single, sebuah almari, sebuah meja dan sebuah bilik air. Katil-katil itu nampak usang dan berhabuk. Almari itu penuh dengan sarang labah-labah dan serangga. Meja itu berlumuran dengan tanda-tanda rokok dan minuman. Bilik air itu pula bau busuk dan berkulat. Kami terpaksa bertahan dengan keadaan itu kerana kami tidak mampu untuk menukar hotel.


Salah satu tarikan utama yang kami kunjungi adalah Genting SkyWorlds Theme Park, sebuah taman tema baru yang dibuka pada tahun 2023. Taman tema ini mempunyai sembilan dunia bertema unik dan 26 permainan dan tarikan yang sesuai untuk semua peringkat umur. Kami sangat bersemangat untuk mencuba permainan-permainan seperti Eagle Mountain Roller Coaster, Mad Ramp Peak, Ice Age Adventure dan lain-lain.


Namun, apabila kami sampai di sana, kami terkejut dengan jumlah orang yang ramai dan beratur panjang di setiap permainan. Kami terpaksa menunggu selama satu jam untuk setiap permainan. Selain itu, cuaca di sana juga sangat sejuk dan berkabus. Kami tidak dapat melihat pemandangan yang indah dari atas. Kami juga berasa loya dan pening akibat ketinggian dan kelajuan permainan.


Selain daripada taman tema, kami juga mencuba aktiviti-aktiviti lain seperti membeli-belah di Genting Highlands Premium Outlets, melawat Kuil Chin Swee Caves, berseronok di Skytropolis Indoor Theme Park, menonton persembahan Disney In Concert ‘Tale As Old As Time’ dan makan di pelbagai restoran dan kafe. Namun, kami tidak dapat menikmati aktiviti-aktiviti ini kerana kami berasa letih, bosan dan lapar.



Kami juga menghadapi masalah dengan pengangkutan di sana. Kami terpaksa menaiki kereta kabel Awana Skyway yang mahal dan sesak untuk ke atas dan ke bawah bukit. Kami juga terpaksa berjalan kaki jauh untuk ke setiap tempat kerana tidak ada bas atau teksi yang mudah didapati. Kami juga tersesat beberapa kali kerana tidak ada papan tanda yang jelas.


Pengalaman melancong ke Genting Highlands adalah sangat buruk dan mengecewakan bagi saya dan rakan-rakan saya. Kami tidak dapat menghabiskan masa berseronok sambil menikmati suasana yang sejuk dan hiburan yang menarik. Saya pasti tidak akan melancong ke sini lagi jika ada peluang.

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)