Anak Yatim Menjadi Jutawan Sekelip Mata Selepas Kematian Ibu Bapa Yang Dilanggar Pemandu Lori Mabuk.

firaz
0

Dua bersaudara, Aiman dan Aina, hidup dalam kemiskinan setelah kematian ibu bapa mereka dalam kemalangan jalan raya. Mereka tinggal di rumah usang bersama nenek mereka yang uzur. Mereka tidak tahu bahawa ibu bapa mereka telah mengambil insuran hayat dan meninggalkan hibah untuk mereka.





- Bagaimana Insurans Hayat dan Hibah Membantu Dua Anak Yatim Menjadi Jutawan dalam Masa Singkat

- Kisah Benar: Anak-anak Miskin yang Mewarisi RM 20 Juta dari Ibu Bapa Mereka yang Mengambil Insurans Hayat

- Rahsia Menjadi Jutawan dengan Insurans Hayat: Apa yang Perlu Anda Tahu tentang Perlindungan dan Pelaburan

- Cara Mudah untuk Melindungi Anak-anak Anda dari Risiko Kewangan dengan Insurans Hayat dan Hibah

- 5 Sebab Mengapa Anda Perlu Mengambil Insurans Hayat dan Menetapkan Hibah untuk Anak-anak Anda Sekarang




Suatu hari, seorang peguam datang ke rumah mereka dan memberitahu mereka berita yang mengejutkan. Ibu bapa mereka telah menetapkan hibah untuk Aiman dan Aina sebanyak RM 10 juta setiap seorang. Mereka juga mendapat manfaat insuran hayat sebanyak RM 5 juta setiap seorang. Mereka terkejut dan tidak percaya dengan apa yang mereka dengar.


Peguam itu menjelaskan bahawa ibu bapa mereka telah bijak dalam merancang masa depan anak-anak mereka. Mereka telah mengambil insuran hayat yang memberi perlindungan kewangan kepada keluarga mereka jika berlaku kematian atau kehilangan pendapatan. Mereka juga telah menetapkan hibah yang membolehkan harta mereka dipindahkan kepada anak-anak mereka tanpa perlu melalui proses wasiat atau faraid yang rumit dan panjang.



Aiman dan Aina bersyukur dengan keputusan ibu bapa mereka. Mereka merasakan kasih sayang dan jagaan ibu bapa mereka walaupun mereka telah tiada. Mereka juga menyedari kepentingan dan kelebihan insuran dan hibah untuk melindungi diri dan anak selepas kematian.


Mereka memutuskan untuk menggunakan wang yang mereka terima dengan bijak. Mereka membeli rumah baru yang selesa untuk nenek mereka. Mereka juga menyambung pelajaran ke universiti yang terkemuka. Mereka melabur sebahagian wang mereka dalam perniagaan yang menguntungkan. Mereka juga menyumbang sebahagian wang mereka kepada badan-badan kebajikan yang membantu anak-anak yatim dan miskin.



Aiman dan Aina menjadi jutawan yang berjaya dan bahagia. Mereka tidak lupa dengan asal-usul mereka dan sentiasa bersyukur dengan nikmat yang Allah berikan. Mereka juga menghormati dan menyayangi nenek mereka yang telah menjaga mereka sejak kecil. Mereka berazam untuk meneruskan legasi ibu bapa mereka dan menjadi contoh yang baik kepada orang lain.

Catat Ulasan

0Ulasan

Catat Ulasan (0)